حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بازدید از کارخانه واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای ریلی در خاورمیانه، با توضیح مدیران و متخصصان این مجموعه صنعتی، در جریان روند فعالیت ها و تولیدات این شرکت قرار گرفت. 
 
رییس جمهوری در جریان بازدید از کارخانه واگن پارس در گفتگو با خبرنگاران ، برنامه های دولت در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های استان مرکزی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی این استان را تشریح کرد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: استان مرکزی از حدود ٥٠ سال پیش مرکز صنعتی کشور بوده و امروز هم صنایع مهمی در این منطقه فعال هستند. 
 
روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای اخیر از ظرفیت کامل صنایع و بنگاههای اقتصادی به خوبی استفاده نشده است، افزود: واگن سازی پارس ظرفیت بسیار خوبی برای تولید واگن های باری و مسافری داشته و قادر است بیش از یکهزار واگن در سال تولید کند که البته باید تقاضای داخلی و خارجی برای آن وجود داشته باشد. 
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه در گفتگو با کارگران این مجموعه صنعتی آنها در مجموع از اینکه در سال های اخیر شاهد یک تحول مثبت بوده اند، راضی بودند، افزود: سیاست و مبنای کار دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود،  بر توسعه شبکه ریلی در کشور بوده و اقدامات بسیار مهمی هم در این راستا انجام گرفته است. 
 
روحانی خاطرنشان کرد: تا چند سال آینده حدود ٦ استان کشور به راه آهن سراسری متصل خواهند شد و راه آهن سریع السیر تهران - مشهد و تهران - اصفهان هم کار خود را شروع می کنند؛ همچنین راه آهن ایران با اتصال به راه آهن منطقه قفقاز و آسیای مرکزی، چین، روسیه و اروپای شرقی به شبکه ریلی دنیا مرتبط خواهد شد. 
 
رییس جمهوری افزود: شبکه ریلی باید بار اصلی را در حمل مسافر و بار بر عهده بگیرد و از اینرو واگن سازی پارس در آینده شاهد رونق و توسعه خوبی خواهد بود. 
 
روحانی با تاکید بر اینکه مبنای کار دولت این است که محصولاتی که در داخل توان ساخت آنها وجود دارد، از خارج وارد نشوند، گفت: البته باید واحدهای تولیدی مانند واگن پارس توسعه یافته و متحول شود. 
 
رییس جمهوری با تجلیل از روحیه با نشاط کارگران، تکنسین ها و مهندسان شرکت واگن سازی پارس ، افزود: خوشبختانه همه کارکنان این مجموعه صنعتی محل کار خود را خانه دوم خود می دانند و همه مشتاق کار، پیشرفت و فعال شدن این کارخانه هستند. 
 
روحانی تاکید کرد: تلاش دولت در سال جاری این است که از توان و ظرفیت بنگاه های صنعتی حداکثر استفاده انجام شده و بنگاه های راکد فعال شود و امیدواریم شاهد رونق و رشد در این زمینه در امسال و سال آینده باشیم. 
 
شرکت واگن پارس اولین تولید کننده لوکوموتیو در کشور است که توانست بنا به ضرورت توسعه ناوگان ریلی کشور از سال  1362  با طراحی و ساخت انواع واگن های باری، مسافری لکوموتیو بوژی و ترن ست فصل جدیدی در صنعت ریلی کشور بگشاید. 
 
این شرکت بزرگترین تولید کننده خودروهای ریلی در خاورمیانه و اولین سازنده خودروهای ریلی در ایران است.