به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در جمع مردم بوشهر گفت: مکانیسم ائتلاف بین همفکران ما وفای به عهد بوده و ساختار الزام آوری نداریم و موضوع مهم برای ما وفای به عهد است.

وی بیان کرد: باور بنده این است که تحول در جامعه نیازمند برنامه، نظم و قانونمداری بوده و بسیاری از آسیب های کشور ناشی از بی قانونی و بی نظمی است و بداخلاقی ها هم به بی نظمی اضافه شده، که راه حل آن این است که از مسیر اشتباه برگشته و به اخلاق و قانون برسیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شعار انتخاباتی اش مبنی بر دولت قانون، تولید و اشتغال بر پایه تدبیر، اقتدار و صداقت اظهار داشت: دولت قانون مند بر اساس قانون کار می کند و از همین مسیر مردم ثروتمند خواهند شد، ما یارانه ها را افزایش می دهیم، اما قرار نیست مردم با یارانه ها زندگی کنند.

پورمحمدی گفت: اگر دولت قانونمند و مردم هم ثروتمند شوند با این حساب دیپلماسی ما هم قوی خواهد شد، چرا که قدرت در دنیای امروز بستگی به اقتصاد و وحدت مردم دارد.

از کابینه دولت نهم و دهم در دولت استفاده خواهم کرد

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با احتمال به کارگیری اعضای دولت نهم و دهم در کابینه خود، تصریح کرد: دوستان زیادی در دولت نهم و دهم دارم که در صورت موفقیت بنده در انتخابات، از آن ها استفاده می کنم.

پورمحمدی گفت: در سطوح عالی، میانی و پایین افراد باسواد و سالم زیاد داریم که استفاده از این نیروها به نفع کشور خواهد بود.

حضور احمدی نژاد در کابینه آینده دولت را خیلی جالب نمی دانم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد حضور یا عدم حضور احمدی نژاد در کابینه خود گفت: تاکنون عرف نبوده که رئیس جمهور در کابینه بعدی حضور داشته باشد و باید حرمت ریاست جمهوری حفظ شود و حضور ایشان در کابینه خود را جالب نمی دانم.

وی در ارتباط با وضعیت اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: اصولگرایان با تعدد کاندیداها در این دوره مواجه هستند و اصلاح طلبان هم هنوز به نظر واحد نرسیده اند، اما تلاششان کم نیست و عملیات بدون کاندید انجام می دهند که کاری شبیه فوتبال بدون توپ است.

پورمحمدی گفت: ارزیابی من از جبهه اصلاح طلبان این است که عملیات آن ها برای انتخابات ضعیف نیست و اگر توانستند روی گزینه واحد تمرکز کنند، می توانند جایگاه قابل توجهی در انتخابات کسب کنند.

اهل ژست گرفتن سیاسی نیستم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ژست سیاسی برای انتقاد از دولت گفت: بنده وظیفه نظارتی دارم و آن وظیفه هم نقد قانونی دولت است، جایی که آسیب دارد باید تذکر بدهیم و این موضوع ژست سیاسی نیست و معمولا مستند و تحلیل حرف می زنم.

پورمحمدی گفت: در کشوری که ظرفیت های بسیار بالایی دارد، می شود کار قوی انجام داد و ایران ظرفیت انسانی بالا و منابع گسترده ای دارد.

وی تصریح کرد: تحریم موانعی ایجاد کرده که در مقابل آن انگیزه ما را افزوده و حس مقاومت و ایستادگی و تلاش را ایجاد کرده است.