به گزارش پارس به نقل از ابنا، در پی موج اقدامات اسلام ستیزی در کشورهای جهان و جلوگیری از حضور بانوان محجبه در محیط‎ های اداری و آموزشی، مهد کودکی در کشور هند، در اقدامی بسیار عجیب، از ادامه تحصیل یک دختر چهار ساله شیعه به دلیل پوشیدن مقنعه در این فضای آموزشی جلوگیری کرد.

یر اساس این گزارش، « فاطمه بی‎ بی» دختر چهار ساله و شیعه هندی است که دیروز دوشنبه دوم اردیبهشت در یکی از ایالات این کشور به نام" آسام" واقع در شمال شرقی هند، به خاطر داشتن حجاب از مهد کودک اخراج شد.

   

مدیران مهدکودک دولتی" کریستو جیوتی" ، دو هفته پیش در دفترچه فاطمه‎ ی چهار ساله، یادداشتی را برای پدر و مادر وی گذاشته و هشدار داده بودند که اگر وی مجددا با مقنعه در مهدک کودک حضور پیدا کند؛ به هیچ عنوان اجازه حضور در این فضای آموزشی را به وی نمی‎ دهند.

به گزارش خبرنگار ابنا، پدر و مادر این کودک قصد دارند در دادگاه عالی" گوهاتی" شکایت‎ نامه‎ ای را علیه این مهد کودک تنظیم کنند.

           

مادر این کودک در گفتگو با شبکه تلوزیونی" تامیز" هند تاکید کرد: من دخترم را فقط در مهدکودک با پوشش حجاب نمی‎ فرستادم. فاطمه در مهمانی، سفر و هنگام بازی نیز دارای حجاب است.

شایان ذکر است، جمعیت مسلمانان هند به حدود ۲۰۰ میلیون نفر می رسد که از این میان بالغ بر ۵۰ میلیون نفر را شیعیان تشکیل می دهند. از این نظر پس از کشور ایران، هند با ۵۰ میلیون شیعه، دومین کشور دارای جمعیت شیعه در جهان است. شهرها و روستاهای فراوانی که تعداد قابل ملاحظه جمعیت آنان را شیعیان تشکیل می دهند در هند وجود دارد.