روابط عمومی برنامه چوب خط اعلام کرد: در برنامه این هفته طرح در حال اجرای مبارزه با کالای قاچاق را که با مشارکت اصناف در حال اجرا است بررسی خواهیم کرد و به دنبال این پرسش هستیم که هسته مرکزی مبارزه با کالای قاچاق باید در مرزها و مناطق آزاد باشد یا پس از ورود به شهرها باید کالای قاچاق را از کف بازار و درون مغازه ها جمع آوری کرد.

دوربین چوب خط به بازار رفته تا بررسی کند که اصناف در کدام مرتبه از همکاری با طرح مبارزه با کالای قاچاق قرار دارند و نظر فروشندگان و مردم در خصوص نحوه اجرا و ثمرات این طرح چیست.

در بخش نگاه هفته نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که چه عواملی سبب می شوند ورق فولاد تولیدی در داخل کشور بجای آنکه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد بصورت خام فروشی صادر می شود، آن هم در شرایطی که تولیدکنندگان بصورت جدی متقاضی دریافت این ورق ها هستند و مجبور به واردات می شوند، وارداتی که به گفته کارشناسان قیمت آن از نرخی که فولاد مبارکه ورق های خویش را صادر می کند گران تر است.

در همین راستا امیر حسین کاوه رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران در استدیوی پخش زنده چوب خط حضور خواهد یافت، در تلاش هستیم نماینده وزارت صنعت نیز در جلسه حضور یابد تا بحث ها بصورت دو طرفه دنبال شوند و تا آخرین دقایق مانده به آغاز پخش زنده برنامه نیز به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

در هفته اخیر ابتدا شاهد تحولات در وزارت ارشاد بودیم، و سپس خبرهایی حاکی از تغییر در دو وزارت خانه ورزش و آموزش و پرورش منتشر شد، در همین راستا دوربین چوب خط به میان مردم رفت تا از آنان بپرسد نسبت به تحولات اخیر در وزارت ارشاد تا چه حد مطلع هستند و چه میزان این مسائل را با دغدغه های روزمره خویش مرتبط می دانند.   

برنامه این هفته چوب خط ساعت بیست و سی دقیقه امروز چهارشنبه 28 مهرماه به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد و فردا پنجشنبه 29 مهرماه ساعت پانزده و سی دقیقه شاهد باز پخش این برنامه از همین شبکه خواهیم بود. 

چوب خط برنامه ای ترکیبی با موضوع اقتصاد ایران است که در هر قسمت به موضوعات مختلفی پیرامون فرصت ها، آسیب ها و موانع پیش روی اقتصاد ایران با حضور کارشناسان، نمایندگان مجلس و مسئولان سابق و فعلی می پردازد.