حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زاهدان گفت: یکی از مهمترین چالش‌های قوه قضاییه افزایش آسیب های اجتماعی و جرایم در جامعه است. این افزایش برای یک جامعه اسلامی زیبنده نیست و باید این جرایم در جامعه ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود.

وی ادامه داد: رشد ورود پرونده‌ها در این زمینه سبب راه‌اندازی معاونت پیشگیری در قوه قضائیه شد تا آمار این حوزه را با تحقیق و بررسی و پژوهش کاهش دهیم، اما از آنجایی که امکانات و نیرو در این زمینه کم داریم، آن طور که باید نمی‌شود دستورالعمل‌ها و نتایج تحقیقات را اجرایی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: شوراهای حل اختلاف را در نقاط مختلف استان ایجاد کردیم تا جلوی ورودی پرونده‌ به دادگستری گرفته شده و در مکان خودش مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش دهد.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسئولیت‌های دستگاه قضا از مسئولیت‌های بسیار حساس و تاثیرگذار در جامعه است، اما با توجه به وسعت کاری این نهاد در جامعه و کمبود امکانات و نیروی انسانی انجام فعالیت بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون بخواهم یک شعبه در زاهدان ایجاد کنیم فاقد فضا، نیروی انسانی و امکانات لازم هستیم و این نشانه نبود زیرساخت‌های لازم است.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اطاله دادرسی امروزه یکی از دغدغه های بزرگ قوه قضاییه است و الکترونیکی شدن ابلاغ ها می‌تواند گام بلندی در کاهش اطاله دادرسی باشد و این طرح به عنوان پایلوت در 3 استان کشور در حال اجرا است.

در این مراسم از زحمات اسماعیل اکبری تقدیر و محمدعلی حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با حفظ سمت به عنوان رئیس کل دادگاهای عمومی و انقلاب زاهدان معرفی شد.