حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 24 مهرماه 1358؛ گستره فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و افزود: همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است و امیدواریم همه ما به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

وی با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل دانست و گفت: امام حسین (ع) چون ظلم حکومت یزید را می‌دید، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسید.

صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می کند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش چنین روحیه ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیرباز ظلم بروند اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند، لذا در کنار عدالت طلبی و ظلم گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.