سردار رسول سنایی‌راد با اشاره به جنایت رژیم آل‌سعود در بمباران مراسمی در پایتخت یمن، اظهار داشت: اقدام وحشیانه رژیم آل‌سعود علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن از مصادیق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: این اقدام یک واکنش در مقابل شکست هایی است که این رژیم در مقابل انصارالله، ارتش و کمیته های مردمی یمن متحمل شده است. این جنایت به پشتوانه حامیان این رژیم یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و در سایه سکوت سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت رخ داده است.

سنایی راد با بیان اینکه سعودی‌ها از سه ماه گذشته و در حین مذاکرات کویت تمهیداتی را برای تغییر معادله در میدان نبرد اندیشیده بودند که در این میان باید به استخدام ۵ هزار نفر از نیروهای گرسنه و فقیر جنوب این کشور  اشاره کرد، ادامه داد: آزادسازی تعدادی از اشرار و نیروهای القاعده که از زندان هایی در جنوب  این کشور آزاد شده و به مناطقی در معرب برای به کارگیری علیه مقاومت مردم یمن آورده شده است نیز از اقدامات دیگر است.

وی تصریح کرد: تقویت تدارکات نظامی و افزایش تسلیحات و مجموعه اقدامات برای این است که بتوانند با تشدید حمله و تهاجم، انصارالله را تحت فشار قرار دهند تا در مذاکرات امتیاز دهد.

اقدامات آل سعود در یمن با شکست مواجه شده است

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: فشار سعودی ها به حوزه اقتصادی نیز کشیده و فشار روی بنادری که انصارالله و مردم به میزان محدودی می توانند کالا وارد کنند و مبادلاتی داشته باشند در دستور کار قرار گرفته بود. همچنین آنها به دنبال این بودند که بانک مرکزی را از صنعا به عدن منتقل کنند و مجموعه این اقدامات با شکست مواجه شد.

سنایی راد با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات آل سعود در یمن با شکست مواجه شده است افزود: آنها نه تنها نتیجه میدانی نگرفتند بلکه انصارالله در عرصه نظامی ضربات سنگینی را به ائتلاف جنایتکاری با محوریت رژیم آل‌سعود وارد کرد.

وی به حمله موشکی انصارالله به مرکز فرماندهی منطقه ۳ عربستان و کشته شدن ۷ نفر از فرماندهان عالی و ارشد ائتلاف از جمله سرلشگر سعودی فرمانده منطقه اشاره کرد و ادامه داد: زدن کشتی نظامی امارات با ۶۴ سرنشین که حدود ۳۵ نفر از آنها به درک واصل شدند اقدامی دیگر بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه بین امارات و آل سعود شکاف به وجود آمده است، گفت: امروز امارات بیشتر تکیه بر جنوب یمن دارد تا مسائل تجاری این منطقه را در دست داشته باشد و آینده تجاری خود را تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها نیز با در اختیار گرفتن چند پایگاه ضمن تحریک آل سعود به دنبال این هستند تا امارات را نیز در این مناطق تحکیم کنند، تصریح کرد: مجموعه این اقدامات ناکامی‌هایی را برای عربستان رقم زده است و آنها با تصور فشار بیشتر به یک جلسه عزاداری و مذهبی که در یکی از بزرگترین تالارهای صنعا برای ترحیم پدر وزیر کشور در حال برگزاری بود، حمله کردند.

سنایی راد افزود: آنها شاید تصور می کردند در این اجتماع تعدادی از افرادی وجود دارد که کشته شدن آنها می تواند به مقاومت ضربه بزند و یا فشار افکار عمومی را علیه انصارالله تحریک کند.

رسانه ها باید افکار عمومی را در کشورهای عربی بیدار کنند

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: عمق این فاجعه تا حدی است که همراهان آمریکایی آل سعود پا پس کشیدند و این ماجرا را به نوعی تقبیح کردند. سازمان ملل که غبار مرگ بر آن نشسته بود نیز مجبور شد مواضعی هر چند ضعیف و خنثی در مقابل این جنایت بگیرد.

وی اظهار داشت: عربستان سعودی علیرغم وجود داشتن شواهد و مدارک روشنی مبنی بر حمله هوایی به دنبال این بود که این جنایت را به القاعده و داعش نسبت دهد و آن را یک اقدام تروریستی تلقی و القا کند. این در صورتی است که هم پروازها ثبت شده و هم نوع تخریب ها نشان دهنده حملات هوایی است.

سنایی راد خاطرنشان کرد: علیرغم جهالت آل سعود باید به همراهی متحدان آمریکایی و غربی آنها و نقشی که در این فجایع دارند، توجه کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: رسانه ها باید افکار عمومی را در کشورهای عربی و کشورهایی که ننگ همراهی با ائتلاف آل سعود دارند، بیدار کنند. آل سعود امروز ننگ جنگ عرب علیه عرب و  مسلمان علیه مسلمان را بر پیشانی دارد که تا پیش از این، این ننگ بر پیشانی رژیم صهیونیستی وجود داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه سران برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال مشتی دلار با اقدام ننگین و غیرانسانی و اسلامی آل سعود همراهی می کنند، گفت: در این کشورها باید نیروهای فکری توسط رسانه های ما برانگیخته شوند. همچنین باید مجموعه دیپلماسی کشور فعال شده و اقدامات حقوقی برای بازداری رژیم آل سعود از تکرار جنایت های مشابه انجام گیرد.

آل سعود امروز ننگ جنگ عرب علیه عرب را بر پیشانی دارد

سنایی راد افزود: افکار عمومی باید بیدار شود و محافل حقوق بشری پیام های لازم را دریافت کند. NGO ها و اشخاصی در کشورهای غربی هستند که دغدغه های انسانی دارند و باید در جریان قرار بگیرند. در یمن جنگ تنها بعد نظامی ندارد و عربستان نوعی خفقان رسانه ای نیز با همراهی رسانه های  غربی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران بزرگترین اقدام را انعکاس این جنایت بزرگ برای افکار عمومی دنیا عنوان کرد و افزود: در حمله به غزه و جنوب لبنان، ماجرای قانا و کشتار کودکان غزه در جنگ ۲۲ روزه باعث شد تا جهان علیه صهیونیست ها موضع بگیرند و در کشورهای اروپایی متحد رژیم صهیونیستی نیز مردم به خیابان‌ها آمدند و این باعث رسوایی آنها شد.

سردار سنایی راد افزود: بخش مهمی از رسانه های منطقه و فرامنطقه ای در همسویی با رژیم آل سعود نوعی سکوت خبری و پا گذاشتن روی وجدان حرفه ای خود را در پیش گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که سعودی ها با مانور مشترک خود در خلیج فارس کوس رسوایی خود را به صدا درآوردند و این در حالی است که حضور بیگانه در منطقه اسباب ناامنی است. منطقه ما مشکلی ندارد و کسانی که ایجاد مشکل کرده اند قدرت های فرا منطقه ای و متحدان آنها هستند.

تردیدی در همسویی و همکاری آمریکایی ها با آل سعود وجود ندارد

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: آنها داعش را خلق کرده و بکار گرفتند. آمریکایی ها حامی اصلی آل سعود در جنایت های منطقه ای هستند. تسلیحات مدرنی که آل سعود برای انجام جنایت ها در یمن استفاده می کند با همراهی قدرت های فرامنطقه ای بویژه آمریکا و انگلیس است.

وی ادامه داد: هیچ تردیدی در همسویی و همکاری آمریکایی ها با آل سعود وجود ندارد و در ماجرای اخیر چهار بار آل سعود به تالار شهر صنعا حمله می کند و این نشان دهنده پشت گرمی آنها است و به خود اجازه می دهند علیرغم اطلاع از ماهیت این اجتماع که غیر نظامی و غیرمذهبی است و مغایر با پروتکل ها است، به آن حمله کنند.

سردار سنایی راد تصریح کرد: حتی مجروحان این حادثه در حملات بعدی آسیب جدی تر دیده و به شهادت رسیدند. همچنین امکان امدادی به موقع فراهم نبود زیرا چهار بار این حمله تکرار شد. این اقدام با تعمد و با قصد دامن زدن به کشتار و فشار بر مردم مقاوم یمن بوده است.