محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی به حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان در شهر صنعا پایتخت یمن اشاره کرد و گفت: جنایتی که سعودی‌ها در این حمله مرتکب شدند از جهت انسانی و اسلامی بسیار پراهمیت است.

وی اقدام سعودی‌ها در کشته و زخمی کردن 900 نفر از عزاداران حسینی را یادآور جنایات شمر و یزید در روز عاشورا خواند و با تصریح بر اینکه ماهیت آل سعود در این ماجرا روشن شد، اظهار داشت: آل سعود هیچ احترامی برای حقوق انسان‌ها و جان و مال آنها قائل نیست.

دهقان حمله جنگنده‌های سعودی به مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) در یمن را سرآمد همه جنایات این رژیم برشمرد و گفت: انتظار از سازمان‌های بین‌المللی این است که در واکنش به این جنایت به موضوع ورود کرده و بیش از این مهر سکوت در برابر رژیم آل سعود بر لب نزنند.

وی افزود: اگر دادگاه بین‌المللی لاهه بخواهد به یک پرونده با عنوان جنایات جنگی رسیدگی کند، همین کشتار مردم عزادار توسط عربستان سعودی است.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که عربستان عضو دادگاه بین‌المللی لاهه نیست، اما طبق اساسنامه، این دادگاه می‌تواند علیه جنایات این رژیم وارد عمل شود، چراکه مرتکب یکی از چهار جرمی شده که دادگاه بین‌المللی لاهه صلاحیت رسیدگی به آن را دارد.

وی انتظار از شورای امنیت را ارجاع پرونده حمله عربستان سعودی به مردم عزادار یمن به دادگاه کیفری لاهه عنوان کرد و افزود: آمریکا تا به حال پشت سر آل سعود ایستاده و در همه جنایات این رژیم شریک است و آبرویی برایش نمانده، اما وقت آن رسیده است که دامان خود را از این جنایت سعودی‌ها بری و حساب خود را از آنان جدا کند و اجازه ندهد بیش از این جنایات آل سعود علیه مردم یمن ادامه یابد.

دهقان با انتقاد از بی‌تفاوتی روزافزون دولت‌های منطقه نسبت به سرنوشت امت اسلام و همسویی این دولت‌ها با رژیم صهیونیستی از آنان خواست در برابر جنایت اخیر آل سعود در کشتار مردم عزادار یمن از دایره سکوت بیرون آمده و این جنایت را محکوم کنند.

وی ادامه داد: هرچند که از رژیمی همچون بحرین که خود دستش به خون مردم بی‌دفاع آلوده است انتظار نمی‌رود در برابر کشتار مردم بی‌دفاع یمن واکنشی از خود نشان دهند،‌ اما بقیه دولت‌های عرب و منطقه نباید در قبال آل سعود بی‌تفاوت باشند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این نکته که ملت ایران خود را در کنار ملت یمن می‌بیند بر ضرورت یکپارچگی همه ملت‌های مسلمان در حمایت از ملت مظلوم یمن و محکوم کردن جنایات آل سعود در قبال این ملت به ویژه جنایت اخیر در ماه محرم تأکید کرد.

وی حمله جنگنده‌های سعودی به مردم شرکت‌کننده در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را درس عبرت برای خوش‌بینان به تفاهم با آل سعود خواند و خاطرنشان کرد: سعودی‌ها و حامیان آمریکایی‌شان جز زبان مقاومت نمی‌فهمند و می‌خواهند با زور به خواسته‌های خود برسند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که جنایت آل سعود علیه مردم یمن در ماه عزای حسینی موجبات نابودی این رژیم را فراهم آورد.