حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص «وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، طرح تحقیق و تفحص از این صندوق و بازداشت افراد منتسب به آن»، اظهار داشت: در خصوص بازداشت‌ها اطلاعی نداشته و پیگیر آنها نبوده‌ام.

وی افزود: بنده از طراحان طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، نشان دهنده وجود تخلفات در این صندوق است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «مصادیق تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان»، تصریح کرد: تا زمانی که تحقیق و تفحص صورت نگرفته است، نمی‌توانیم وارد آن بشویم، اما گزارش‌ها حاکی از سوء استفاده‌ها از این صندوق است.

وی با تأکید بر اینکه سوء مدیریت فراوانی در این صندوق وجود دارد،گفت: تخلفات و مفاسد اقتصادی نیز گزارش شده است؛ البته امیدواریم این گزارشات درست نبوده و همه چیز درست باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: برای اینکه خیال فرهنگیان راحت شود و ما نیز به عنوان ناظر در این خصوص خیال‌‌مان جمع باشد، بحث تحقیق و تفحص را پیگیری خواهیم کرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، بدون مماشات با آن برخورد می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «زمان تحقیق و تفحص در مجلس»،یادآور شد:‌ این کار روالی دارد و با توجه به مسائل مطرح شده، به اتفاق آرا همه با انجام این طرح موافقت کردند و این طرح به هیأت رئیسه مجلس رفته است تا مقدمات آن شکل گیرد.

وی در خصوص «برگزاری جلسه با وزیر آموزش و پرورش»، اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و بعضی مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: نظر وزیر آموزش و پرورش این بود که مشکلی وجود ندارد و دیدگاه وی این بود که اگر مشکلی هست، بدون تحقیق و تفحص نیز حل می‌شود و نیاز به تحقیق و تفحص ندارد و می‌توانند آن را بررسی کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: دیدگاه ما در کمیسیون آموزش این نبود و این صورت که چند نفر به صندوق ذخیره بروند و آیا قانع بشوند یا نشوند، به نتیجه نمی‌رسیم و اگر چیزی می‌خواهد بررسی شود، باید به صورت دقیق این کار انجام شود.

وی متذکر شد:‌ اینکه چند مورد بررسی شود، کفایت نمی‌کند و نمی‌تواند گزارش جامعی تهیه شود؛ در نتیجه همه اعضای کمیسیون که در جلسه حضور داشتند رأی به انجام تحقیق و تفحص دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه محمدرضا عارف نیز رأی به انجام تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان داد، گفت:‌ این به خاطر اطلاعات و گزارش‌هایی بود که در جلسه ارائه کردیم و همه قانع به انجام تحقیق و تفحص شدند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «زمان انجام تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان»،با بیان اینکه این کار روال قانونی دارد که باید طی شود، خاطرنشان کرد: در بحث تحقیق و تفحص با هیچ کسی رودربایستی نخواهیم داشت و احیاناً هر کس نسبت به حقوق فرهنگیان کوتاهی کرده باشد، برخورد قانونی لازم با آن صورت می‌گیرد.