حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری گفت: مداحان باید معضلات و چالش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با الفاظ محترمانه و مُبادی آداب در هیات‌های عزاداری بیان کنند.

وی گفت: امام (ره) و رهبری نکاتی را حول اتحاد،‌ وحدت، همدلی و همزبانی بیان کردند، مقام معظم رهبری در جمع مداحین، ذاکرین و مبلغین از آنان خواستند عظمت نهضت سیدالشهداء(ع) به درستی تبیین شود نه اینکه خدای نکرده از فضای محرم برای قدرت‌نمایی و جلوه‌گری خط و خطوط سیاسی استفاده شود.

وی با تاکید به اینکه هدف، راه و پیام امام حسین(ع) باید بدور از آمیختگی‌های سیاسی و سلیقه‌ای برای مردم تبیین شود گفت:‌ تبیین درست و واقعی سیره اباعبدالله(ع) در زندگی فردی و اجتماعی مردم تاثیرگذار است. مردم مشتاق شنیدن معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع) هستند.

نماینده مردم فومن در مجلس با انتقاد شدید از آلوده کردن مجالس عزای سیدالشهداء به ترویج تفکرات ضدحسینی، گفت: مداحین و ذاکرین وظیفه تبیین راه و اندیشه امام حسین(ع) را بدون تحریف و کم و کاست دارند، آنان نباید عشق مردم به مجالس اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) را با سخنان یک سویه و غیراخلاقی و غیردینی البته در لوای دین و مجالس عزاداری خدشه‌دار کنند. خدای نکرده اگر فضاهای عبادی و هیات‌های عزاداری، به سخنان سیاسی تهی از عبودیت اختصاص یافت، کل نظام ضرر می‌کند. مداحین و ذاکرین باید شخصیت فکری و رفتاری امام و یاران ایشان را به درستی تبیین کنند، اگر فرصتی باقی ماند، خط و خطوط سیاسی را به رخ جریان فکری مقابل خود بکشند.

عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس متذکر شد: زندگی اهل بیت چند بُعدی است که مهمترین آن بُعد سیاسی است. مردم منتظر شنیدن اهداف نهضت امام حسین(ع)  هستند. فلسفه نهضت امام حسین (ع) اشاعه امر به معروف و نهی از منکر بود. اگر این مهم خدای ناکرده در خط و خطوط سیاسی و حزبی معنا شود، عموم مردم به مراسم عزاداری هم بدبین می‌شوند.