سید جواد حسینی کیا ضمن اظهار بی اطلاعی از انعقاد قرارداد برای خرید واگن از کشورهای روسیه و چین گفت: وزیرصنعت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته نمی گذارم این روند ادامه پیدا کند و جلوی واردات واگن می ایستم.

دبیر دوم کمیسیون صنایع با اظهار بی اطلاعی از تعداد کارخانه های واگن سازی در داخل کشور بیان داشت: با وجود این کارخانه ها قطعاَ بستن قرارداد با کشورهای دیگر برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و این کار به بیکاری جوانانمان دامن زده و تورم را بیشتر می کند.

وی در پاسخ به سوالی درمورد اقدامات کمیسیون صنایع برای ورود به قراردادهای خودرویی عنوان کرد: قرار شده کمیسیون صنایع یک مقدار در این مورد ورود کند که امیدواریم با این اقدام قراردادها بررسی شود.

نماینده مردم سنقر با ابراز تأسف از امتناع خودروسازان برای ارائه قراردادهای خودرویی به مجلس خاطر نشان کرد: امیدواریم با ورود کمیسیون به موضوع قراردادها این مسئله برطرف شود.

وی درخصوص قرارداد ایدرو با رنو خاطر نشان کرد: این طرح آسیب ها و منافعی دارد که در بررسی های کمیسیون صنایع پیگیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: وزیر صنایع برای پاسخگویی در مورد وضعیت صنایع و قراردادهای خودرویی به زودی در مجلس حاضر خواهد شد تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.