سردار حسین سلامی امروز در یادواره 323 شهید اطلاعات شمال کشور(مازندران، گلستان و گیلان) در پارک ملل ساری گفت: گلستان، مازندران و گیلان در آزمون های سخت کشور سرافراز بیرون آمدند و ستارگان درخشان این سرزمین نشانگر صدق مردم فداکار و شجاع آن است.

وی افزود: این سرزمین سرسبز  شمال در پاسداشت جاودانگی شهیدان سرآمد است و این سه استان کهکشانی ستارگان بی غروب را در آسمان خود می‌نگرد.

جانشین فرماندهی کل سپاه تصریح کرد: امام حسین(ع) همه سرمایه خود را با خود به همراه برد تا بزگترین قله فضایل هستی را بسازد و برای دنیا به نمایش بگذارد.

 وی با اشاره به واقعه کربلا افزود:  کربلا واقعه‌ای است که مسیر تاریخ بشر را تا ابد تغییر داد  و اینکه اسلام چگونه زنده و جاودان ماند راز بزرگی دارد.

این پیشکسوت دفاع مقدس  گفت: بزرگترین درس عاشورا این است که اسلام آنچنان با عظمت است که شهادت و اسارت خاندان حسین (ع) در داخل اسلام قرار می‌گیرد شهادت خون بهای عظمت اسلام است و این حجت را برای ما تمام می‌کند که در رکاب پیشوای مسلمین  با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه غم های عاشورا فوق تصور بشری است، ادامه داد: ما با لحظات باورپذیر همراه می‌شویم  و این نشانگر  آن است که اگر مسلمانان مسیر جهاد و طهارت را ترک کنند خداوند بر آنان لباس عزت نخواهد پوشاند.

سلامی  شهادت را لباس عزت، افتخار، آزادی، شرف، کرامت، امنیت، آرامش، بزرگی، مجد و شکوه دانست و عنوان کرد: این واژه ها مفاهیم نهفته در درون شهادت است و شهادت راز بزرگ سعادت و کرامت است.

وی افزود: ما از عاشورا هویت گرفتیم و اگر عاشورا نبود کشور ما را اشغال کرده بودند و دشمنان سرنوشت ما را در دست می گرفتند.

جانشین فرماندهی کل سپاه عنوان کرد: اینکه امروز ما در این جمع حضور پیدا کردیم  پاسداشت از حماسه سازی های بخشی از  رزمندگان دفاع مقدس است که ضامن عظمت ما هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمان رسول اکرم(ص) دشمنان در مقابل درخشش اسلام ایستادند، افزود: درس بزرگی که از تاریخ اسلام می گیریم این است که همیشه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد  و کفار و یهود و نصارا هرگز درخشش خورشید اسلام عالم تاب را برنمی تابند.

سلامی با بیان اینکه رزمندگان اطلاعات سخت ترین و خطرناک ترین ماموریت را بر عهده دارند و باید از کمین، تقاطع آتش تیربارها، میادین مین، زیر منورها گذر کنند تا مواضع دشمن را شناسایی کنند، عنوان کرد: آنها راهنمای رزمندگان بوده و خطر بازنگشتن در انتظار آنها است، شهدای اطلاعات وقتی شهید و مجروح می شوند امکان بازگشت آنها وجود ندارد و آنها دارای صاحب اجری مضاعف هستند.

وی افزود: رشد بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی موجب عقب نشینی دشمنان شد و ایران اسلامی از چنگال شیطان بزرگ نجات یافت و انقلاب صادر شد.

سلامی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس بازتاب و پژواک صف آرایی دشمنان اسلام بود که می خواستند مسلمانان را در گورستان مدرن عقب ماندگی، افسردگی و جهالت نگه بدارند تا ثروت های آنها را غارت و در اسارت خود بگیرند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ناجی جهان اسلام از بردگی بود و این افق بلند و متعالی در ذهن امام (ره)بود که بعدها توسط مقام معظم رهبری تعقیب شد و رهبرمان امروز از بین بردن سلطه بر روی مستضعفان جهان را در دستور ویژه خود قرار داده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: رزمندگان ایران چشم به با مذاکره دشمن ندوختند و بر قدرت خدا توکل کردند؛ برای تثبیت کشورمان به هیچ میز مذاکره احتیاج پیدا نکردیم و برای نجات مسلمانان هرگز جز میدان نبرد را انتخاب نخواهیم کرد زیرا تنها راه سعادت مسلمانان جهاد فی‌سبیل لله است.

وی افزود: این پرچم جهاد و شهادت است که امروز سیاست آمریکا و شرکای منطقه آنان را اینچنین متوقف کرده و آنها را از دسترسی به اهدافشان بازداشته است.

سلامی عنوان کرد: هنور روح شهادت در کالبد این ملت زنده و این روح در کالبد دیگر ملت ها نیز  دمیده شده و هنوز  استخوان های این ملت که تشییع می شود و این نشان دهنده ستون های مستحکم این ملت است.

وی با بیان اینکه شهادت اوج هنرنمایی انسان در یافتن ارزش های هستی است، افزود: فوق هر نیکی یک نیکی است تا اینکه یک مرد به شهادت می رسد و اولین خونی که از پیکر شهید بر زمین جاری می شود  همه گناهان او بخشیده می‌شود و  این عظمت شهادت است و شهدا حجت خدا بر ما و زنده و در نزد خدا روزی می‌خورند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: اگر امروز همچنان در امنیت و آزادی و عزت و دارای منزلت هستند  و دشمن محتاط و مودب با ما سخن می گوید به واسطه ظرفیت عظیم قدرتی است که شهدا و مجاهدان در راه خدا ایجاد کردند و این به واسطه حضور ملت و ملت های مسلمان انقلابی منطقه است.

وی افزود: امروز فرزندان شما در نیروی قدس، زمینی، دریایی و هوا وفضا هنوز می جنگند و شهید می شوند در دو روز گذشته خبر غیرت و قاطعیت و مردانگی و جهاد را در غرب و شمال غرب کشور شنیدیم که چگونه تیم 12 نفره اشرار را یکجا به درک واصل کردند و خود هیچ شهیدی نداشتند.

سلامی اظهار کرد: هنوز روح بزرگ و قلب های بزرگ، دلهای شجاع و انسان های فراوان مومن هستند که با عظمت و قدرتمند آرزوهای دشمنان را دفن و آنها ناکام و سرگردان و حیران کنند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علاوه بر نبرد با دشمنان و با فقر و محرومیت هم می جنگند و محرومیت زدایی و فقرزدایی را در کنار ارمغان امنیت به این جامعه تقدیم می کنند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: به یاد بیاورید نعمت خدا را که خداوند چگونه اراده کرد و دشمنان را مسخ و نابود کرد آنهایی که شبانه روز در فکر محو اسلام از جغرافیای هستی بودند را ناکام گذاشت.

وی افزود: فرمول حل همه مسائل ما در مقابل استکبار مقاومت، ایستادگی، صبر، توکل، تبعیت از ولایت فقیه و توسل است.

سلامی عنوان کرد: رمق دشمنان ما تمام شده و آنها هیچ چشم اندازی برای موفقیت ندارند و امروز اقتدار جمهوری اسلامی بسیار بهتر از زمان دیگر در ذهن، دل، از لحاظ عده و امگانات هستیم.

وی افزود: ما با قدرت ایمان و حضور مردم به عنوان تکیه گاه اصلی، بر قدرت های بزرگ غلبه می کنیم.

جانشین فرمانده سپاه گفت: برای سلامتی و طول عمر رهبر که جز به منطق وحی سخن نمی گویند جز عزت مسلمانان و خذلان منافقین آرزویی ندارد و هم و غم ایشان پیشرفت و رفاه مسلمانان است دعا کنید.

 در پایان این مراسم از تمبر یادواره 323شهید اطلاعات و 8 کتاب ارزشمند در حوزه دفاع مقدس استان مازندران رونمایی شد.