حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی در همایش یاوران معروف که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به مطالب بسیاری که درباره امربه‌معروف عنوان شده است، اظهار داشت: نباید تنها رعایت نکردن حجاب را در جامعه جزو منکرات بدانیم همچنین انکار اعتقادی، شبهه‌افکنی، طلاق و کم‌فروشی نیز از جمله منکرها به شمار می‌رود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه منکر به سه قسم شرعی، عقلی و عرفی تقسیم می‌شود، گفت: در حال حاضر در جامعه شاهد بمباران شبهات اعتقادی از سوی دشمن هستیم و این مسئله در حال گسترش است و باید با پاسخگویی به آن‌ها جلوی اهداف دشمن را بگیریم.

وی با تأکید بر آگاهی‌بخشی جوانان و اقشار مختلف جامعه برای عملی‌شدن امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: همچنین باید زمینه‌های تحقق منکر را در جامعه از بین ببریم به‌عنوان نمونه باید از تولید مانتوهای جلو باز جلوگیری شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برای اینکه معروفی در جامعه اشاعه یابد، باید جامعه را که از منکری نهی می‌کنیم به‌جای آن‌یک معروف را معرفی کنیم، برای مثال، اگر پیامبر اکرم (ص) بت‌پرستی را در جامعه رد می‌کردند و در این راه مبارزه می‌کردند، به‌جای آن خداپرستی را جایگزین آن کردند.

رفیعی با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه افزود: برای اینکه مردم در جامعه دچار فساد نشوند و یا اینکه از ماهواره استفاده نکنند، باید فیلم خوب تولید کنیم.

وی چهارمین نکته درباره راهکارهای گسترش امربه‌معروف را در نشر خوبی‌ها بیان کرد و افزود: رعایت تدریج در شیوه بیان امربه‌معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعاتی است که باید رعایت شود. همچنین تذکر لسانی باید با زبان نرم و مناسب صورت گیرد تا تأثیرگذاری آن بیشتر شود.