سید حسین نقوی حسینی چالش اصلی آمریکایی ها در سوریه را تعریف آنها از تروریسم و گروه های تروریستی برشمرد و گفت: تعریف آنها با تعریف ما و روسیه متفاوت است. آنها به تروریسم خودشان کمک می کنند و از آنها دفاع می کنند. لذا با سوریه دچار تعارض می شوند و برای توجیه موضوع استدلال های دیگر می تراشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه واقعیت این است که آمریکا با تروریسم مبارزه نمی کند، خاطر نشان کرد: آنها با گروه های مخالف خودشان مبارزه کرده و با تروریسمی که در راستای منافعشان است کمک هم می کنند.

وی با اشاره به کشتار 17هزار نفر از هموطنانمان توسط گروهک تروریستی منافقین بیان داشت: آمریکا از منافقین حمایت می کند واین نشان می دهد که تروریسم برای آنها مهم نیست و مهم آن است که کدام گروه در راستای منافع آنهاست.

نقوی حسینی هدف اصلی آمریکا از حضور درسوریه را تضعیف محور مقاومت برشمرد و گفت: اولویت اول آمریکا حفظ امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است و در این موضوع تعارفی ندارند و آن را به صراحت بیان می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: سخنان این افراد برای انتخابات نشان داده که اولویت اول آنها حفظ منافع و امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان از نقش ایران در معادلات سوریه سخن به میان آ‌ورد و گفت: جمهوری اسلامی معتقد است که سرنوشت سوریه تنها باید توسط مردم سوریه تعیین شود و نباید یک قدرت بیرونی وارد شود و بگوید چه کسی در سوریه حکومت کند.