حجت‌الاسلام مهدی طائب در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است و در قرآن آیات زیادی به این امر اشاره دارد که خیر امت اسلامی در امر به معروف و نهی از منکر قرار داده شده است.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر غفلت شود آن جامعه دچار عذاب بزرگی خواهد شد و در مقابل اگر در راه راستی و عمل به این شعار گام بردارند خیر و سعادت دنیا و آخرت نصیب‌شان می‌شود.

طائب تصریح کرد: شر و خیر فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارد. در امر به معروف و نهی از منکر نیز فاصله این گونه است؛ انسان اگر در همان ابتدا نسبت به احکامی که در راستای عمل به معروف گفته شده عمل نکند گام در نهی گذاشته که به زیان خود و جامعه تمام خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه یادآور شد: امر به معرف و نهی از منکر باید به‌خوبی در جامعه تبیین شود که متاسفانه به دلیل تبیین نشدن این موضوع مهم شاهد مشکلات زیادی هستیم که برگزاری کنسرت موسیقی، بی‌حجابی، اعتیاد، شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره همگی مواردی است که می‌توان در صورت عدم تبیین درست معروف و نهی از منکر به آن‌ها اشاره کرد.

طائب افزود: در بحث امر به معروف و نهی از منکر ابتدای امر باید موضوعات اولویت‌بندی شود و پس از آن برخورد صورت گیرد، امروزه که شبکه‌های ماهواره‌ای علیه اسلام و انقلاب اسلامی به طور شبانه‌روزی به اجرا و تولید برنامه‌ها می‌پردازند آیا عموم خبر دارند که این برنامه‌ها و پرداخت سرسام‌آور پخش‌شان از جانب چه کسانی است؟ آیا از دست‌های پشت پرده عوامل پخش این برنامه‌های ماهواره‌ای باخبر هستند؟ ما چگونه می‌توانیم در برابر فردی که آلوده به موادمخدر و روان‌گردان شده است راجع‌به این موضوعات صحبت کنیم؟ باید به دنبال هدف قرار دادن منشا این آلودگی‌ها باشیم که جامعه را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان وظایف بسیار مهمی در برابر امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ چراکه باید مردم را معروف‌شناس کنند و این امر مستلزم تبیین درست این شعار است که نیاز به توجه و برنامه‌ریزی دارد.