به گزارش پارس به نقل از مهر، " چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا دیروز شنبه در اولین گام از سفر یک هفته ای خود به خاورمیانه وارد اسرائیل شد.

همانطور که پیش از ورود هیگل به سرزمین های اشغالی اعلام شده بود، برنامه هسته ای ایران مهمترین محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا در تل آویو را به خود اختصاص داد.

هیگل در این سفر برای نشان دادن وفاداری خود به صهیونیست ها به بنای یادبود یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم نیز رفت و با اهدای گل و بر سرنهادن کلاه مخصوص یهودیان نشان داد که به خوبی بازی را بلد بوده و هر چند قبل از رسیدن به پست وزارت دفاع از منتقدان رژیم صهیونیستی بود اما اکنون شرایط فرق کرده و در سفر به تل آویو باید حرف هایی را بزند که به مذاق سران صهیونیسم خوش بیاید.

مهمترین موضوعی که وزیر دفاع آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی در گفتگو با خبرنگاران به آن اشاره کرد، موضوع احتمالی حمله رژیم صهیونیستی به ایران بود که هیگل عنوان داشت اسرائیل می تواند در این مورد تصمیم گیری کند.

هیگل به موضوع فروش تسلیحات جدید امریکایی به رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد جدید فروش اسلحه از سوی آمریکا به اسرائیل و کشورهای منطقه، پیامی روشن به ایران است.

روز جمعه ۳۰ فروردین ماه، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که چاک هیگل در سفر به خاورمیانه قراردادهایی را با اسرائیل و عربستان و امارات برای فروش تسلیحات آمریکایی به ارزش کلی ۱۰ میلیارد دلار امضا می کند.

طبق این گزارش، آمریکا از جمله قصد فروش جنگنده های اف ۱۶، هواپیماهای پیشرفته سوخت رسانی، رادارهای ضد جنگنده های هوایی، راکت های ضد رادار و بمبهای هوشمند به اسرائیل دارد.

چاک هیگل گفت: آمریکا و اسرائیل در مخالفت با دستیابی ایران به سلاح هسته ای، موضعی یکسان دارند، اما در مورد فوریت خطرات هسته ای ایران و زمان رسیدن ایران به این سلاح ها، ارزیابی هایشان متفاوت است.

وزیر دفاع آمریکا در این سخنان به موضوع تحریم های اعمال شده علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: تحریم های اعمال شده علیه ایران از جمله سخت ترین و موثرترین تحریم ها هستند که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، این تحریم ها ضربه مهمی به ایران زده اند.

هیگل در حالی در مورد حق داشتن رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران سخن می گوید که چند روز قبل نیز سنای آمریکا طرحی را در نشست کمیته خارجی خود تصویب کرد که در صورتی که اسرائیل تصمیم بگیرد به طور یکجانبه به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، دولت آمریکا موظف به حمایت از اسرائیل و نیازهای نظامی آن خواهد بود.