قاسم جعفری نماینده مردم تهران در مجلس نهم در یادداشتی نوشت: سال ها پیش که توفیق همکاری با بعثه مقام معظم رهبری حاصل بود در حرمین شریفین از سر علاقه و کنجکاوی گاهی هم به کتاب فروشی های مکه و مدینه سر می زدم. عناوین کتاب های جدید نشان می داد که یک برنامه جدی برای مقابله با فرهنگ و مدرسه فقهی کلامی اهل بیت طراحی شده است.

برای نمونه عنوان دو کتاب برای من جالب بود: 1 - «حجاج بن یوسف الثقفی وجه حضاری فی تاریخ الامه» یعنی بر خلاف تلقی تاریخی که حجاج را یک جنایتکار بی بدیل تاریخ اسلام می داند او را چهره ای تمدن ساز معرفی می کرد. یا از این شنیع تر کتابی که به نظر می رسید محصول پایان نامه ارشد یک دانشجوی وهابی دانشگاه ام القرای مکه باشد با عنوان «یزید بن معاویه خلیفة رسول الله المفتری علیه» ـ یزید خلیفه رسول خدا که مورد افترای ! (شیعه ) قرار گرفته است. 

اما وطنی های گریزان از آموزه های اصیل نظام اسلامی در ماه های اخیر می گویند چرا باید از حرم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه دفاع کنیم؟ چرا باید حزب الله لبنان حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و انصار الله در یمن و غیره را حمایت کنیم؟ و اخیراً طرح حذف درسی مثل «رهبر کوچک» از پایه ششم ابتدایی که البته دوستان مرکز تدوین متون آموزش و پرورش مدعی اند این درس را به پایه دیگر منتقل کرده اند.

عجیب است ؛ خروجی تلاش های اعتقادی فرهنگی، سیاسی فرقه وهابی که مولودهای نامیمونی چون القاعده و داعش بوکوحرام و ... زاییده با مدعیان دل به بیگانه سپرده داخلی یکی است؛ یعنی تخریب همه بنیان های تمدن ساز و به وجود آورنده تمدن نوین اسلامی که امروز جمهوری اسلامی ایران در بستر انقلاب اسلامی و مبتنی بر معارف قرآنی و اسلام اهل بیتی ان را نمایندگی می کند.

آیا این تفسیر همان حقیقت است که اتاق فرماندهی پشت صحنه و آبشخور فکری این هر دو ، یک جاست ؟ آینده که خورشید حقیقت می درخشد روشنگر خواهد بود.