سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به هفته دفاع مقدس و تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر روی مردم، اظهار کرد: همان‌گونه که قرآن و احادیث اهل‌بیت بیان می‌کنند، ما باید برای دفاع از خود، از همه امکانات و ابزار استفاده و خودمان را نیرومند سازیم.

وی بازدارندگی را مرحله اول مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: در جنگ تحمیلی، کشور ما آسیبهای زیادی دید، بطوریکه زمان جنگ 8 سال تحمیلی از جنگ جهانی دوم هم بیشتر بود و این موضوع باعث شد تا به کشور آسیبهای زیادی وارد شود و درعین‌حال نیز به متجاوز خسارت سنگینی وارد شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس هرگز اجازه ندادند دشمن پلید جهانی، صدام و حامیان او به کمترین اهداف خود برسند و در قطع‌نامه 598، نیز شاهد بودیم که صدام متجاوز محسوب و بنا شد که مبلغ 100 میلیارد دلار  به ایران خسارت بپردازد.

اکرمی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمنان در دو حوزه اقتصاد و نظامی مانع پیشرفت ما هستند، گفت: باید برای برخورد و مقابله  با تهاجم‌های آنها آمادگی کامل داشته باشیم. دشمن در جنگ تحمیلی نتوانست چیزی را نصیب خود کند و بعد آن به فکر تحریم 12 ساله افتاد اما بازهم در آن چیزی نصیبش نشد.

وی افزود: دشمنان با تحریم‌ها به دنبال فلج کردن ما بودند اما همان روحیه مقاومت و جهادی که در دوران جنگ تحمیلی نصیبمان شد را در این تحریم‌ها به‌کار بردیم و این امر باعث شد که دشمنان تن به مذاکره ما بدهند و در مذاکرات هم شاهد بودیم که منطق  قدرت ایران بر منطق  قدرت دشمن غلبه پیدا کرد.