بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند مذاکرات و پیگیری برجام در حاشیه دیدارهای وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به کجا رسید و وزارت خارجه به طور مشخص برای اقدام متقابل در برابر تخلفات ایالات متحده در روند اجرای برجام چه پیشنهادی دارد؟ گفت: اصولا در چنین مذاکراتی ابزاری جز گفتگو وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: نهایتا آنچه روشن است مجموعه ای از بدعهدی ها، کندکاری ها و نبایدهایی که شاید دیگران مطرح کردند در این نشست از جانب جمهوری اسلامی مطرح شد و طرف مقابل شنید.

 

قاسمی تصریح کرد: بر این اساس طرفین مقابل متعهد شدند که به وظایف خود عمل کنند و اگر سهل انگاری در این روند رخ داد با دقت بیشتری به آن توجه کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه پیگیری های جمهوری اسلامی در این مرحله متوقف نخواهد شد، یادآور شد: این اقدامات پایان ماجرا و همه داستان نیست و رایزنی ها و گفتگوها در مقاطع مناسب پیگیری خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: شما باید بتوانید حق و حقانیت از دست رفته خود را پس بگیرید چون حق گرفتنی است و دادنی نیست بر این اساس ما با تلاش و جدیت بسیار در جهت احقاق حقوق ملت ایران تلاش خواهیم کرد.