در روزهای گذشته جمعی از احزاب اصلاح‌طلب متشکل از مجمع نیروهای خط امام(ره) ــ حزب اعتماد ملی ــ حزب مردم‌سالاری ــ حزب اراده ملت ایران ــ مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی ــ انجمن اسلامی مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی با انتشار بیانیه‌ای مأموریت شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی را پایان‌یافته دانستند و تأکید کردند که انسجام اصلاح‌طلبان صرفاً از طریق احزاب خواهد بود.

روز گذشته اسماعیل گرامی‌مقدم عضو حزب اعتماد ملی و از فعالان فتنه 88 حضور حزب اعتماد ملی را در این بیانیه، تکذیب کرده بود. وی که با عنوان سخنگوی حزب اعتماد ملی مصاحبه کرده، گفته بود که هنوز در حزب اعتماد ملی درباره حضور یا عدم حضور در شورای عالی سیاستگذاری صحبتی نشده است.

با این‌حال، روز گذشته حزب اعتماد ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مواضع این حزب تنها از طریق قائم مقام حزب و یا صدور بیانیه رسمی انجام می‌شود. در این اطلاعیه تأکید شده است حزب اعتماد ملی تا اطلاع ثانوی «سخنگو» ندارد.

متن بیانیه حزب اعتماد ملی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با توجه به خبرهایی که اخیراً در فضاهای رسانه‌ای کشور در مورد مواضع رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده و موجب شبهه و سوال عمومی شده است به اطلاع می رساند: قریب شش سال است که حزب اعتماد ملی فاقد سخنگو بوده و مواضع این حزب از طریق قائم مقام محترم حزب و یا صدور بیانیه‌های رسمی اعلام شده است.

در حال حاضر نیز مواضع این حزب فقط از طریق قائم مقام دبیرکل محترم حزب اعتماد ملی اعلام شده و اعلام خواهد شد. ضمناً این تشکیلات تا اطلاع ثانوی «سخنگو» نخواهد داشت.