محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند.

طرفین در این دیدار در خصوص روند اجرای برجام به رایزنی پرداختند.

قرار است پس از این دیدار وزرای خارجه ایران و 5+1 بر سر میز مذاکره نشسته و روند اجرای برجام را بررسی کنند.

وزرای خارجه ایران و آمریکا از روز اجرای برجام تاکنون چند بار با یکدیگر دیدار داشته اند، اولین دیدار در اول بهمن 1394 در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد (داووس) در کشور سوئیس صورت گرفت و پس از آن نیز در 15 بهمن 1394 در حاشیه کنفرانس حمایت از سوریه در لندن دیدار و در خصوص روند اجرای برجام گفتگو کردند و کری در این دیدار به ظریف اطمینان داد محدودیتی برای تعاملات مشروع تجاری میان بانک‌ها وجود ندارد.

سومین دیدار پسابرجامی وزرای خارجه ایران و آمریکا 24 بهمن 1394 در حاشیه نشست تماس سوریه در مونیخ آلمان بود. همچنین 31 فروردین ماه ظریف در راس هیاتی برای شرکت در مراسم امضای موافقت‌نامه‌ تغییرات آب و هوایی راهی نیویورک شد و در حاشیه این مراسم با همتای آمریکایی خود دیدار و روند اجرای برجام را پیگیری کرد و این چهارمین دیدار پسابرجامی وزرای خارجه ایران و آمریکا بود.

به گزارش فارس، پنجمین دیدار 28 اردیبهشت در حاشیه نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) در وین بود و وزرای خارجه ایران و آمریکا در خصوص روند اجرای برجام به ویژه موانع موجود در حوزه بانکی به گفتگو پرداختند.

دیدار در حاشیه اجلاس اسلو فروم در نروژ در 25 خرداد ماه ششمین دیدار ظریف و کری بعد از اجرای برجام و برای پیگیری اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5 بود. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیداری دوجانبه داشت و طرفین در این دیدار در خصوص توافق هسته‌ای، اوضاع سوریه و مباحث دوجانبه بحث و رایزنی کردند.

همچنین روز گذشته پنجمین کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و 1+5 با سرپرستی هلگا اشمیت معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام و مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه به عنوان نمایندگان ایران در این نشست حضور داشتند.