به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور یاسر و فاطمه هاشمی در جلسه اعلام کاندیداتوری خود و این که آیا با هاشمی رفسنجانی جهت کاندیداتوری رایزنی داشته است، گفت: در این باره امروز در روزنامه شرق توضیحات کامل داده شده است.

وی در جواب این سوال که آیا شما با آقای خاتمی جلسه ای داشته اید نیز تصریح کرد: من با همه بزرگان اصلاح طلب و اصولگرا جلسه داشتم و در این جلسات پیرامون مباحث انتخاباتی، موضوعات سیاسی و اجتماعی بحث شده است.

روحانی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ایده آقای هاشمی مبنی بر شکل گیری ائتلاف ۱+۲ با حضور شما، آقایان خاتمی، جهانگیری چیست، گفت: من از این موضوع خبر ندارم و کسی با من صحبت نکرده است.

وی همچنین در رابطه با تعدد کاندیداها در انتخابات این دوره ریاست جمهوری گفت: فکر نمی کنم تعدد تا این حد تا مراحل پایانی باقی بماند؛ چراکه در سال های گذشته نیز شاهد این موارد بوده ایم و از طرفی تعدادی از کاندیداها در ائتلاف هستند و در نهایت یک نفر از آنها اعلام نهایی می شود.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حضور آقای خاتمی و هاشمی به حضور خود ادامه می دهید، گفت: من بارها گفته ام قبل از اینکه اعلام حضور کنم با آقایان هاشمی و خاتمی صحبت کرده ام و آنها گفته اند که کاندیدا نمی شوند.

روحانی همچنین در جواب سوالی مبنی بر این که اگر اصلاح طلبان بر روی شما به اجماع برسند، چه واکنشی خواهید داشت و آیا در این راستا رایزنی کرده اید، تصریح کرد: ممکن است عده ای رایزنی کرده باشند و من به هرجناح و گروهی که از من حمایت کند، می گویم متشکرم.