احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن با اشاره به نقض آتش بس در سوریه توسط گروهک های تروریستی علی رغم وعده های مقامات آمریکایی در این زمینه گفت: آمریکا به عنوان بدعهدترین کشور در طول تاریخ به راحتی تعهدات خود را نقض می کند بدون اینکه از این کار خود ابایی داشته باشد.

وی افزود: در هر دو دوره توافق روسیه و آمریکا در خصوص آتش بس در سوریه، شاهد بودیم که پس از شکستهای سنگین و به بن بست رسیدن گروهک های تروریستی در سوریه، این آمریکایی ها بودند که تمام تلاش خود را برای برقراری آتش بس به کار می بستند تا از این طریق تروریست ها در سوریه جان دوباره ای بگیرند.

سفیر سابق ایران در لبنان و اردن با اشاره به اشتباه روسیه در برقراری قرارداد آتش بس در سوریه با آمریکا عنوان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که اگر توافقات پایدار نباشد و هر لحظه امکان شکنندگی داشته باشد، تبعات سنگین تری را پشت سر خود بر جای می گذارد.

دستمالچیان با بیان اینکه باید در خصوص مساله حساس بحران سوریه، با هوشیاری بیشتری در برابر آمریکایی ها رفتار کرد گفت: اینگونه توافق ها که برای تروریستها زمان می خرد، به هیچ وجه به مصلحت مردم سوریه نیست.

وی همچنین در خصوص اعزام 40 کامیون حامل کمک های انسان دوستانه از سوی سازمان ملل به شرق حلب و واکنش مقامات دولتی و ارتش سوریه نسبت به این اقدام که گفته بودند ممکن است این کامیون ها به جای کمک های انسان دوستانه، تسلیحات و تجهیزات توپخانه ای برای گروهک های تروریستی ببرند، گفت: در این مورد تردیدی نیست که عربستانی ها به همراه آمریکا سعی دارند در قالب کمک های انسان دوستانه به تروریستها مهمات و تسلیحات برسانند تا از این طریق نفس تروریست ها در سوریه را چاق نگه دارند.