پس از فاجعۀ منا و کشتار هزاران حاجی در سال گذشته، و کارشکنی‌های عربستان در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مراسم حج امسال؛ با توجه به زیرسؤال بودن سعودی‌ها در مدیریت حج و حرمین شریفین، رسانه‎های این کشور در گفت‌وگو با دو فرد به اصطلاح ایرانی و تایید برگزاری حج امسال، خواستند اینگونه ادعا کنند که عربستان به بهترین شکل حج را برگزار کرده، و این ایران است که با سیاست‌های خصمانه خود در پی اخلال است.

سایت فارسی شبکۀ سعودی العربیه در گفت‌وگویی با مجری شبکه تلویزیونی وابسته به گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران و با عنوان اینکه وی یک فرد ایرانی است، به تمجید از سعودی‌ها و توهین و انتقاد به ایران پرداخته است.

 

این سایت به نقل از «جمال پورکریم» مجری تلویزیونی گروهک تروریسیت حزب دموکرات نوشت: «استقبال بسیار عالی بود اداره حج بسیار منظم و بی‌نظیر است» ... و «من با چشم خودم دیدم که هیچ نقصی در اداره امور حجاج نیست.»

این سایت سعودی وهابی همچنین در همین رابطه با «رضا حسین بُر» نیز در تایید حج امسال مصاحبه کرده است.

 

این درحالی است که رضا حسین بر از عناصر تجزیه‌طلب شرق کشور و دبیر حزب رستاخیر در زمان رژیم پهلوی در بلوچستانِ ایران و مسئول حزب مشروطه (وابسته به داریوش همایون) در انگلیس و عضو کنگره سکولار-دموکرات‌ها و از نزدیکان افرادی مانند «اسماعیل نوری‌علاء» است.

تلاش رسانه‌های سعودی – وهابی برای نمایش رضایت ایرانی‌ها از حج امسال در حالی است که این افراد اساساً در ایران ساکن نبوده و نماینده مردم ایران نیستند. این افراد نه تنها ایرانی نبوده بلکه از دشمنان جدی مردم ایران هستند و دست‌شان به خون بسیاری از ایرانی‌ها آغشته است.

گفتنی است در مراسم حج سال گذشته در فاجعه عظیم منا 472 ایرانی به شهادت رسیدند که بابی‌توجهی مقامات سعودی مواجه شد. این اقدام در شرایطی رخ داد که عربستان نه تنها پاسخگوی جنایت خود نبود بلکه از حضور حاجیان ایرانی در حج امسال نیز ممانعت به عمل آورد.

منبع: دیده‌بان

تصویری از استقبال تعدادی از سران گروه‌های تجزیه‌طلب و قومیت‌گرای ضد جمهوری‌اسلامی توسط مقامات سعودی