حجت الاسلام رسول ابراهیمیان در آیین گشایش حوزه علمیه خواهران خمین افزود: طلاب علوم دینی ظرفیت های نرم نظام جمهوری اسلامی هستند و باید با کسب فضائل معنوی در کنار علم آموزی خود را برای ارایه خدمات شایسته به کشور آماده کنند.

وی ادامه داد: ویزگی بارز پیامبران و ائمه طاهرین تمسک به اخلاق ، صبر و شیوه های اثرگذار انسانی برای انتقال مفاهیم دینی و هدایتگری بود بنابراین کسب اخلاق و اشاعه آن از مسئولیت های مهم ار انسان آزاده و مسلمان است.

وی اظهارکرد: اگر در یک کفه ترازو آموزش قرار گیرد در کفه دیگر تهذیب و اخلاق در حوزه های علمیه هر دو نیاز است اما کفه تهذیب و اخلاق سنگین تر و تاثیر گذارتر است.

حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: تربیت سرمایه های انسانی مساله با اهمیتی است و اهتمام به این مهم نیاز به خودسازی و درک عمیق دارد که طلاب باید در طول ایام تحصیل بر ان تمرکز و ممارست کنند.

وی گفت: اخلاق اسلامی از مولفه های پایه در جامعه است که فرهیختگان و مبلغان علوم دینی در حفظ و اشاعه آن نقش کلیدی دارند.

مدیرکل حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ریشه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان، تاثیرات انقلاب اسلامی و صدور پیام های مترقی آن است.

حجت الاسلام غلامحسین بنافی افزود: بنیان فکری ملت ایران از مکتب امام صادق(ع) است و مدارس و حوزه های علمیه و روحانیت از این مکتب نشات گرفته است.

وی بیان کرد: حوزه های علمیه ظرفیت هایی برای اشاع تفکر ناب دینی در سطوح مختلف جامعه هستند.

وی ادامه داد: یک عالمه تاثیر گذار کسی است که متعهد و با اخلاق باشد و بتواند نیازهای فکری جامعه را متناسب با شرایط روز پاسخگو باشد.

وی افزود: نهادینه کردن تعالیم دینی و آموزه های علمی در میان مردم از رسالت های کلیدی حوزه های علمیه است و طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید همیشه و در همه حال آماده خدمت و یافتن راهکارهایی برای رفع نیازهای امروز جامعه باشند.

حوزه علمیه خواهران خمین در بلوار شهدای روحانی این شهر دایر شده و 130 طلبه بانو در 2 سطح در آن اموزش می بینند.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 110 هزار جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.