حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد و تقویت این روند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و همگان باید در این عرصه بکوشند.

روحانی در این تماس تلفنی به گسترش موج افراطی‌گری، خشونت و تروریسم در منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه منطقه در وضعیت مناسبی نیست و این وظیفه بر دوش همه ماست که برای نجات مسلمانان از تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و تقویت برادری میان مسلمانان تلاش کنیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رییس‌جمهوری، دولت و ملت ایران گفت: روابط ایران و قطر پیوسته روابطی تاریخی و صمیمانه بوده و ما همواره از گسترش و تعمیق همکاری میان دو کشور در همه عرصه‌ها استقبال می‌کنیم و به دنبال روابطی ویژه و متمایز با تهران هستیم.

او با اشاره به روابط ویژه و متمایز تهران و دوحه اظهار داشت: ما معتقدیم که از این روابط باید در جهت حل مسایل پیچیده و سخت منطقه استفاده کنیم. ایران دارای جایگاه و نقش ویژه‌ای در منطقه است که ایفای آن نقش در راستای منافع ما نیز هست.

امیر قطر با تاکید بر ضرورت تقویت گفت‌وگو بین ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس تصریح کرد: این گفت‌وگو بسیار مهم است؛ چرا که مشکلات باید روی میز گفت‌وگو حل و فصل شوند و نه کسان دیگری بیایند و بخواهند آن را حل کنند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در مورد ریشه‌های گسترش موج تروریسم و افراطی‌گری در منطقه نیز گفت: بی‌تردید تقویت ارتباطات و همکاری‌ها میان کشورهای منطقه می‌تواند در جهت منافع مردم منطقه باشد که در مواجهه با تروریسم در شرایط سختی به سر می‌برند.