حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به تأکیدات سخنگوی شورای نگهبان بر ارائه لایحه FATF به مجلس توسط دولت، اظهار داشت: FATF یک معاهده بین‌المللی بوده و براساس اصل هفتاد و هفت قانون اساسی لازم است که در مجلس به تصویب برسد.

 

وی بابیان اینکه منتظر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بررسی و اعلام نظر درباره آن هستیم، افزود: از دولت انتظار داریم که برابر قانون این لایحه را ارائه بدهد و به دولت‌های طرف این معاهده نیز اعلام می‌کنیم تا زمانی که FATA در مجلس تصویب نشده باشد هیچ‌گونه اعتباری ندارد. بنابراین بر روی آن حسابی باز نکنند.

 

حاجی دلیگانی با اشاره به تحریم برخی ارگان‌ها و نهادهای داخلی از سوی برخی بانک‌ها، یادآور شد: عمل به این معاهده ضررهای قابل‌توجهی برای کشور در ابعاد اجتماعی و امنیتی برای مردم و کشور دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه برخی از نهادها و بانک‌ها نیز بر اساس FATF حتی جلوتر از تعیین تکلیف شدن آن گام بردارند نوعی فرار روبه‌جلو و خودتحریمی به وجود خواهد آمد که در آینده عواقب ناخوشایندی برای آنها و کشور  به دنبال خواهد داشت. لذا از بانک‌ها و نهادهایی که در این مسیر گام برمی‌دارند می‌خواهیم که از حرکات این‌چنینی اجتناب کنند.