هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به حضور ایران در توافق FATF اظهار کرد: حضور در این توافق به مصلحت نظام نیست. منتقدان و کارشناسان معتقدند ایران با حضور در توافق FATF صدمات جبران ناپذیری را می‌بیند که حتی این صدمات سنگین‌تر از برجام است.

وی افزود: وزیر اقتصاد با امضای این سند ضررهای فراوانی را برای کشور به ارمغان می‌آورد. در این توافق ایران متعهد شده‌ که تحریم‌ها در داخل کشور هم توسط برخی نهادهای خودمان اجرایی شود و جای تأسف است که سپاه پاسداران مورد تحریم دو بانک داخلی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه، اضافه کرد: در اقدام اول، این توافق نشان داد که چه دشمنی با نظام دارد و بانک‌های کشور را ملزم کرد تا نهادهای انقلابی و خدمت‌رسان ما را در داخل تحریم کنند.

چنارانی تصریح کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر در کنوانسیون پالرمو هستند و قرار است این دو رژیم خبیث بر گردشهای پولی و بانکی ایران نظارت داشته باشند.

وی هدف اصلی FATF را ضربه زدن به نیروهای مقاومت و سپاه پاسداران دانست و گفت: طرح و راه‌اندازی این سیستم توسط صهیونیستها صورت گرفته و واقعا جای تعجب است که وزیر اقتصاد به‌صورت پنهانی این توافق را امضا کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان تأکید کرد: مجلس در مقابل هر طرحی که بخواهد امنیت نظام و نیروهای مقاومت را به‌خطر بیندازد، ایستادگی می‌کند و اجازه نخواهد داد تا این‌گونه توافق‌ها انجام شود. شورای عالی امنیت ملی باید جلوی اجرای این توافق را بگیرد.