پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- از یک طرف جریان تکفیری منطقه ارتباطات گسترده ای با جریان بهاییت برقرار کرده و از طرف دیگر با کمک رئیس اقلیم کردستان عراق، کنفرانس بهائیت در این منطقه برگزار شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، کنفرانس بهائیت با حمایت مستقیم مسعود بارزانی و وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق در محل هتل چهارچراغ اربیل با مسؤولیت سرمد کیخسرویى (مسؤول بهائیان اقلیم) برگزار شد.

سرمد کیخسرویى، این کنفرانس را اولین قدم براى آشنایى مردم اقلیم با منویات بهاءاله دانست و مختصرى در خصوص تاریخ بهائیت در کردستان عراق به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه هم در خصوص زندگى بهاءاله و اقدامات حکومت‌هاى ایران و عثمانى در شکنجه و آزار او، کتب نگاشته‌شده توسط وى در کوه‌هاى کردستان عراق و ارتباط او با بزرگان و اندیشمندان آن زمان کردستان عراق مطالبى را بیان کرد و در آخر نیز گفت که بهائیان هنوز در اقلیم کردستان عراق محلى براى عبادت ندارند لیکن اگر زمان لازم برسد، محل عبادت بهائیان را در اقلیم کردستان ایجاد خواهند کرد.

در این کنفرانس فهیم فرهنگ (مسؤول جوانان انجمن بهائیان اقلیم) در سخنانى از نقاط مشترک بهائیان و مردم اقلیم کردستان عراق مانند جشن عید نوروز و اهمیت قائل شدن آئین بهائیت براى جوانان یاد کرد.

دلشاد کریم اسو (مترجم کتابهاى بهاءاله به زبان کردى) در خصوص روند ترجمه کتابها توضیحاتى ارائه داد. مریوان نقشبندى نیز در خصوص شکل‌گیرى و برگرفته شدن بهائیت از دین اسلام و احترام به این آئین سخن گفت و مدعى شد که در ایران قریب به بیست‌هزار نفر از بهائیان را به‌خاطر پیروى از بهائیت از بین برده‌اند و در ادامه گفت که اقلیم کردستان باید محلى براى زندگى مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب باشد و کسى از گفتن عقایدش نهراسد. جمعیت بهائیان اقلیم، صد خانوار است که بیشتر در استان سلیمانیه زندگى مى‌کنند.

آغوش باز تکفیرى‌ها براى بهائیت‌

 از طرف دیگر برخی سران بهائیت جلساتی را با جریان رسانه ای وهابیت داشته اند به طوری که شبکه‌هاى وهابى فارسى‌زبان اخیراً به‌صراحت به حمایت از فرقه ضاله بهائیت پرداخته و چهره واقعى خود را نمایان کردند.

وهابیت با کوچکترین بهانه‌اى، مسلمانان را تکفیر و به قتل مى‌رساند، اما به‌تازگى شبکه فارسى‌زبان وهابى کلمه، به حمایت از فرقه ضاله بهائیت می پردازد.

این شبکه وهابى وابسته به حاکمیت سعودی با دعوت از چهره‌هاى رسانه‌اى بهایى، نظرات آن‌ها را علیه جمهورى اسلامى ایران منتشر مى‌کند.