پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سفارت برخی کشورهای آفریقایی در داخل اقدام به برخی ارتباطات مشکوک در قالب کلاس آموزشی کرده اند.

به گزلرش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سفارتخانه های اروپایی که پیش از این در قالب کلاسهای آموزشی اقدام به جذب خبرچین و برخی ارتباطات می کردند با حساسیت دستگاه های اطلاعاتی این موضوع را به سمت سفارت برخی کشورهای آفریقایی سوق داده اند.

 از اواخر سال گذشته، سفارت کشور سه کشور آفریقایی از جمله یک کشور در غرب آفریقا در تهران با هدایت و حمایت مالى سفارت فرانسه، اقدام به برگزارى کلاسهاى آموزش زبان فرانسوی، انگلیسى و موسیقى براى دانش‌آموزان شهر تهران کرده است.

در همین راستا با انجام تبلیغات گسترده و دعوت از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه موفق به جذب تعداد قابل توجهى از آن‌ها براى حضور در کلاسهاى آموزش زبان فرانسوی، انگلیسى و موسیقى شده است.

گفته می شود در این کلاسها در قالب کارگاههایی اقدام به جذب اطلاعات مورد نظر و زمینه سازی برای همکاری های آتی انجام می شود.

این اقدام مشکوک به‌ظاهر فرهنگى یک کشور آفریقایى با هدایت سفارت فرانسه، مصداق آشکار نفوذ در بدنه آموزش و پرورش و قطعاً با هدف دور نمودن دانش‌آموزان از ارزش‌هاى انقلاب اسلامى و آشنایى آن‌ها با فرهنگ غرب صورت گرفته است.