«پانگ سن» سفیر چین در ایران با علی رضایی، معاون پژوهش، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در دبیرخانه مجمع برگزار شد، علی رضایی ضمن تاکید بر گسترش روابط ایران و چین، مشارکت بیشتر چین و تبادل تجربه با ایران در زمینه های مورد علاقه را خواستار شد و گفت: توسعه اقتصادی را مهمترین بستر ثبات و امنیت منطقه‌ای می‌دانیم و این موضوع از طریق افزایش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه ممکن خواهد بود.

معاون پژوهش، اطلاع‌رسانی و امور بین الملل دبیرخانه افزود: توسعه رایزنی‌ها و تبادل هیات‌ها میان ایران و چین که می‌تواند زمینه‌های لازم برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور فراهم کند را امری مفید و ضروری می‌دانیم در این راستا سفر هیاتی که بزودی عازم پکن خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: نگاهی به تحولات جاری منطقه و بررسی تهدیدات و منافع مشترک دو کشور نشان می‌دهد که مناسبات فیمابین باید در ابعاد مختلف گسترش و تعمیق یابد. تجربیات چین در امر اصلاحات اداری و ساختاری، توسعه و رشد اقتصادی، سیاست‌گذاری‌های کلان و امر نظارت را موفق ارزیابی می‌کنیم و تبادل تجربیات در اینباره را امری موثر در تقویت روابط میان ایران و چین می‌دانیم.

در این دیدار، «پانگ سن» سفیر چین ضمن موافقت با دیدگاه‌های رضایی گفت: پدیده تروریسم دغدغه مشترک ماست و نباید در برخورد همه جانبه با آن تردید کرد. تقسیم تروریسم به خوب و بد رویکردی نادرست است و کشورهای مدعی مقابله با تروریسم باید از استانداردهای دوگانه و چندگانه پرهیز کنند. ایران و چین هر دو با این خطر مواجهند و همکاری بین دو کشور در این زمینه باید افزایش یابد. جهان از نظام تک قطبی فاصله گرفته و قدرت‌های جدیدی در حال شکل‌گیری هستند که باید رایزنی و همکاری میان خود را تقویت کنند.

سفیر چین اقدامات آمریکا در منطقه را دلیل اصلی گسترش تروریسم دانسته و اظهار امیدواری کرد با تضعیف قدرت آمریکا در سطح جهانی شاهد رشد و توسعه همکاری‌های بین المللی باشیم.

وی به معاون پژوهش، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع اطمینان داد که از همکاری میان مجمع تشخیص مصلحت و حزب کمونیست چین که هر دو، نهاد عالی حاکمیتی هستند، حمایت و ابراز امیدواری کرد که سفر هیات اعزامی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت به چین سرپرستی حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفری پربار و توام با موفقیت باشد.