پایگاه مصری " بوابة الأهرام" روز جمعه به نقل از رادیو اسرائیل نوشت که در پی امضای قرارداد عربستان سعودی با شرکت اسرائیلی "G4S"، حاجیان از زمان ورود به فرودگاه عربستان تا زمان بازگشتن به کشورهایشان با دستبندهای الکترونیکی اسرائیلی کنترل می شوند.

این پایگاه مصری افزود: "دستبندهای الکترونیکی به فناوری GPS مجهز است که می تواند موقعیت مکانی هر حاجی را در هر لحظه توسط دستگاه های اطلاعات امنیتی اسرائیلی مشخص کند و در صورت وقوع هرگونه حادثه، اتاق عملیات اطلاعاتی عربستان مجبور است اطلاعات مورد نیاز را از شرکت اسرائیلی دریافت کند".

در همین رابطه اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان حق ندارد که اطلاعات و سرنوشت مسلمانان جهان را در اختیار صهیونیست ها قرار دهد و این اقدامات قطعا خیانت به اسلام است اظهار کرد: سعودی ها به علت داشتن روابط راهبردی خود با صهیونیستها، تن به این مسئله داده اند که در حرم امن الهی، دستبندهای هوشمند اسرائیلی را به دست حجاج ببندند.

وی با بیان اینکه ما یقین داریم که تمام ترفندهای مذبوحانه صهونیست ها و سعودی ها با شکست روبه رو می شود یادآور شد: حکومت آل سعود مادامی که قصد ادامه دادن به حکمرانی ذلت بار خود را داشته باشد، هیچکدام از پیشنهادها و اقدامات ناپسند صهیونیست ها را بدون جواب نخواهد گذاشت.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یقینا متصل کردن رژیم صهیونیستی به جهان اسلام، یک لکه ننگ برای رژیم آل سعود محسوب می شود و مسلمانان به هیچ وجه نباید زیر بار این اقدامات ذلت بار آل سعود بروند.