مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه از ارسال گزارش بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام به هیأت نظارت بر اجرای برجام خبر داد. 

 

وی درباره  تهیه فهرست بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: این موضوع در جریان است و از ابتدا ما به طور دقیق آن را رصد کردیم.  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه افزود: ما گزارش‌ها را به هیأت نظارت بر اجرای برجام ارسال کردیم و به طور دقیق رصد می‌کنیم که چه اقداماتی را طرف مقابل ما باید انجام می‌داد و سستی یا نقص در کارش است.  

 

تخت‌روانچی گفت: تصمیم درباره نوع برخورد، با هیأت نظارت است که چه نوع برخوردی کند ولی از دید ما باید طرف‌های مقابل همانطور که تعهد کردند عمل کنند.  

 

وی در خصوص بحث FATF و ارتباط آن با برجام نیز گفت: یکی از مباحثی که در طول مذاکرات مورد بحث و تاکید بوده این است که ما استقلال خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنیم، ما در راستای همسان‌سازی سیستم مالی خود با سیستم مالی بین‌المللی مذاکراتی انجام دادیم که از جمله آنها بحث FATF  است. 

 

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ادامه داد: هم اکنون FATF در شورای‌عالی امنیت بحث می‌شود و نهایتا هر چیزی که مجموعه نظام در این زمینه تصمیم بگیرد طبیعتا برای وزارت خارجه و مجموعه ارگان‌های نظام لازم‌الاجراست.