به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن هاشمی رفسنجانی صبح امروز پس از حضور در فرمانداری تهران و ثبت نام در چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آقای هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد یا خیر، اظهار داشت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم و فضا را هم سیاسی نکنیم. آیت الله هاشمی خودشان تصمیم می گیرند.

فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه از اقصی نقاط کشور فشارها و درخواست هایی نسبت به کاندیداتوری ایشان انجام شده است، تصریح کرد: آیت الله هاشمی خودشان باید به جمع بندی برسند و در نهایت تصمیم بگیرند که بیایند یا خیر.

مدیر عامل سابق متروی تهران گفت: با توجه به لیست ۳۱ نفره اعضای شورای شهر تهران این شهر باید به صورت کاملا تخصصی اداره شود و سعی می کنیم که در کنار لیست های موجود، یک لیست حمل و نقلی را هم مورد توجه قرار دهیم. برخی همکاران من در شهرداری و وزارت کشور که بر روی بحث حمل و نقل فعال هستند، تلاش شان بر این است که ثبت نام کنند تا ما در کنار لیست های دیگر، یک لیست حمل و نقلی با اولویت مترو در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.

این کاندیدای شورای شهر تهران با بیان اینکه نگاه من به انتخابات نگاه سیاسی نیست، تاکید کرد: اگر بتوانم از سوی گروه های مختلفی که شکل گرفته حمایت شوم، مثبت تر است و امیدوارم گروه های مختلف با دیدگاه های تخصصی وارد انتخابات شورای شهر شوند و معتقدم که اصلا خدمت رسانی به مردم سیاسی نیست و باید با اخلاص عمل شود.

هاشمی بیان کرد: من سال های زیادی را در دانشگاه تهران گذرانده ام و قبل از مترو نیز در دفتر بازرسی رییس جمهور و قبل از آن در زمان جنگ در صنایع دفاعی و موشکی کشور نقش داشتم، ولی با توجه به این که عمده خدمات من در شهرداری و حمل و نقل عمومی بوده است و با شهردارهای مختلف از جناح های مختلف از جمله آقای کرباسچی، الویری، ملک مدنی، مقیمی، احمدی نژاد و قالیباف کار کرده ام، می توانم در این مسیر تاثیرگذار باشم.

وی تصریح کرد: اولویت مردم تهران بحث جابجایی، آلودگی هوا، محیط زیست و البته مشکلات حمل و نقلی است و اولویت من نیز در صورت ورود به شورای شهر ابتدا حل مسائل حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی انبوه بر یعنی مترو است.

فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه طبق طرحی که در شورای شهر و وزارت کشور تصویب شده باید ۲۵۶ ایستگاه مترو داشته باشیم، تصریح کرد: متروی تهران یک متروی بومی شده است که با استفاده از توان داخلی در بعد تجهیزات و ساخت و ساز فقط کافی است که حمایت های قانونی از مترو شود تا به سرعت کارها جلو برود.