به گزارش پارس به نقل از مهر، به مناسبت گرامی داشت هفته ارتش، صبح امروز با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

براین اساس بیسیم دستی فدک طراحی و ساخت لانچر چهار موشکی سهند ۳ (سهیل) و شبیه ساز تانک T۷۲رونمایی شد؛ بیسیم دستی فدک با ۲ باند مجزا پایداری فرکانس، با شعاع پوشش آنتن ۳۶۰ درجه عظیم ترین دستاوردهای نیروی زمینی است.

همچنین از دیگر ویژگی های این بیسیم مختل نشدن توسط تکنیک کدجمر خاص، تشخیص و اطمینان از هویت گوشی تماس گیرنده، مدت کار بیسیم با یک باتری در ۱۰ ساعت و عدم امکان ورود کاربران تعریف نشده است.

بر اساس این گزارش سامانه سهیل با هدف افزایش احتمال اثبات و کاهش زمان عکس العمل در ردیابی و درگیری با اهداف هوایی نیروی مهاجم ساخته شده است.

این سامانه دانش حاصله از اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد قابلیت تولید لانچرهای چندتایی، اجرایی کردن سیاست های پدافند هوایی در تلفیق چوب با موشک را مقدور خواهد ساخت.

همچنین شبیه سازتانک T۷۲ با قابلیت شبکه ای شدن و ایجاد محیط مجازی جهت آموزش هم زمان ۳ نفر خدمه تانک T۷۲قابلیت شبیه سازی در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را دارا است.

این شبیه قابلیت شبیه سازی شلیک توپ اصلی، تیربار ۷/۱۲ و ۶۲/۷ میلیمتری و کنترل آتش در کلیه سامانه های تانک را دارد.