محمدجواد کولیوند در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (31 مرداد 95) با اشاره به در پیش بودن سالروز فاجعه منا گفت: ملت ایران هرگز این حادثه را فراموش نمی‌کند و از حاکمان بی‌خرد عربستان سعودی هم در واقعه منا و هم در حمله ناجوانمردانه به کشور مسلمان یمن برائت می‌جوید و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کند به این فاجعه بزرگ دقت نظر داشته باشد و پاسخ ملت‌های آزاده جهان را بدهد.

وی با اشاره به موضوع برجام افزود: لازم است دولت به ویژه در خصوص بدعهدی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش مراقبت لازم را داشته باشد و از تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی و قراردادی خود استفاده کند و کوتاهی‌های طرف مقابل را با استفاده از قانون اقدام متقابل پاسخ قوی بدهد و مراقبت کند حقوق ملت ایران در این موضوع مورد هجمه و تهدید قرار نگیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در این مقطع زمانی یکی از قدرت‌های بلامنازع منطقه است و کشورهای غربی و استعمارگر تاریخ این قدرت را به درستی درک کرده‌اند نباید به این موجودات بدعهد و بداخلاق اجازه عرض اندام داد و کشور را با واقعیت‌های برجام تطبیق داده شده و واقعیت‌ها شفاف و روشن به اطلاع مردم برسانند.

کولیوند خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه تدبیری بیندیشند تا برخورد جدی با غاصبان بیت‌المال و دست‌درازی‌های عده‌ای سودجو در کسب مال نامشروع از حقوق‌های نجومی صورت پذیرد و با فساد درون سیستم دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی برخورد جدی به عمل آید.

وی افزود: دولت باید از تصدی‌گری خودداری کند و در برنامه ششم توسعه نیز انتظار همین است لذا ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه منابع پایدار برای شهرداری‌ها در این راستا مدنظر است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.