ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی فردای مجلس برای بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: جلسه غیرعلنی فردای مجلس برای بررسی این قراردادها به این معناست که ما بار دیگر مردم ایران را نامحرم بدانیم و این کار بسیار اشتباهی است.

وی افزود: باید جلسه فردا برای بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی به صورت علنی برگزار شود و دیگر اینکه این موضوع با یک جلسه یک ساعته و صحبت آقای وزیر حل نمی‌شود بلکه باید موضوع در کمیسیون‌های تخصصی به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین می‌خواهند این موضوع را در یک جلسه غیر علنی جمع کنند و بعد هم بگویند که ما موضوع قراردادهای نفتی را در مجلس مطرح کردیم و مجلس نیز با آن موافقت کرد که این کار فایده‌ای ندارد و این موضوع باید به صورت کارشناسی و نه در یک دو روز بلکه در مدت طولانی‌تر مورد بررسی قرار گیرد. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: طبق این قراردادها کشور ما 56 سال بناست تا اختیار نفت و گاز را دست خارجی‌ها بدهد و نسل‌های بعدی ما نیز متاثر از این قراردادها خواهد بود و ما نباید عجله کنیم و تنها در یک جلسه غیرعلنی موضوع را خاتمه دهیم.

وی در پایان افزود: جلسه فردا باید علنی باشد تا مردم بفهمند چه اتفاقی در این خصوص در حال رخ دادن است و ثانیا کار باید به صورت کارشناسی و با صبر و حوصله بسیار انجام شود.