به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم نکوداشت دکتر حافظ نیا، که در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار گردید، گفت: انجمن ژئوپلتیک ایران مفتخر است که با کمک خانه اندیشمندان و تعدادی از دانشگاه ها، سازمانها و نهادها مراسم نکوداشت برای استاد و دانشمند مومن، شجاع و خردمندی همچون استاد دکتر حافظ نیا برگزار می کند.

رییس انجمن ژئوپلتیک ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز های امروز، کشورمان گفت: بزرگترین ضعف ما طی این ۳۴ سال که از انقلاب می گذرد، ضعف در تربیت نیروی انسانی خردمند، عاقل، مردم دار، مردم یار و متعهدی که بتواند ظرفتیهای انسانی و طبیعی کشورمان را بشناسد و از این معدن عظیم استخراج نماید و این کشور بزرگ و ملت کهن، این انقلاب اسلامی و مردم نجیب و صبور ایران را به مرحله پیشرفت و عدالت در سطح منطقه و آسیا برساند، است.

صفوی افزود: اساتید بزگوار، دانشجویان و پژوهشگران ارزشمند، ما برای مدیریت و اداره کشور عزیزمان و برای رسیدن به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامی و رسیدن به قدرت اول منطقه غرب آسیا تا سال ۱۴۰۴ و رفاه و آسایش ملت عزیزمان و عبور از شرایط فعلی نامطلوب اقتصادی و سیاسی و خلق یک حماسه سیاسی و اقتصادی که شعار محوری مقام معظم رهبری است، احتیاج به ساختن انسانهای کمال یافته و مطلوب و تربیت نیروی انسانی عالم، عاقل و خوش اخلاق داریم.

وی ادامه داد: این تربیت مدیران به عهده دانشگاه ها گذاشته شده بود. آیا شما فکر می کنید دانشگاه های ما در تربیت این چنین انسانهایی که ارزشمدار و عاقل باشند و به خرد دسته جمعی اعتقاد داشته باشند و خود محور و خود رای نباشند، توانسته اند به این مهم برسند؟ این مهم بزرگترین وظیفه وزارتخانه های علوم، بهداشت و سایر مراکز آموزش عالی و اساتید بزرگوار این مراکز است.

رییس انجمن ژئوپلتیک ایران گفت: از نظر من دکتر حافظ نیا انسانی مومن و خردمند و انقلابی و فکور است که دانش علوم جغرافیا را درک کرده و در تربیت انسانها و کادر مدیران برای این کشور کار کرده است، ایشان از نظر من یک دانشمند است. این اساتید بزرگوار هستند که مدیران آینده این کشور را در سطوح مختلف تعلیم می دهند و تربیت می کنند.

وی افزود: نکوداشت انسانهای برجسته و مومن که به اهداف این ملت ایمان دارند، مردم، کشور و منطقه را می شناسند و در جهت خدمت به مردم، دین و فرهنگ این مردم که فرهنگ اسلامیست خدمت می کنند، از حرکت های ارزشمند و لازم می باشد.