به گزارش پارس ، به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران پیش از ترک تهران به مقصد ونزوئلا برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور گفت: ما یک سفر فشرده و کوتاه مدت به سه کشور آفریقایی داشتیم، ما با هر سه کشور روابط بسیار خوبی داریم و این سفر مقدمه برداشتن گام های بلند تر در تمام زمینه ها با این کشورها شد.

وی افزود: در همین ایام انتخابات ریاست جمهوری در کشور ونزوئلا انجام شد و آقای مادورو به عنوان جانشین مرحوم چاوز انتخاب شد.

رئیس جمهور ادامه داد: رابطه ما با کشور ونزوئلا یک رابطه راهبردی است و نماد رابطه ما با آمریکای لاتین محسوب می شود.

احمدی نژاد گفت: البته این به معنای این نیست که عمق روابط ما با امریکا لاتین وابسته به رابطه ما با ونزوئلا است اما رابطه ما با این کشور نماد رابطه ما با امریکای لاتین است.

وی با اشاره به اینکه چاوز سرحلقه اصلی دوران جدید انقلاب در امریکای لاتین محسوب می شود، ادامه داد: بدخواهان تصور می کردند که ملت ونزوئلا راه چاوز را ادامه نخواهند داد و مردم از آنان روی بر می گردادند اما ما دیدیم که مردم بار دیگر از بین یاران آقای چاوز رهبر جدید را انتخاب کردند.

احمدی نژاد با اشاره به برنامه های خود در این سفر گفت: حضور در جشن مردم و همچنین مرور روابط دو جانبه با آمریکای لاتین از مهمترین اهداف این سفر است، همچنین تعداد زیادی از روسای جمهور کشورهای آمریکا لاتین در این مراسم حضور خواهند داشت که ما در ملاقات با آنها روابط دو جانبه و هم کاری های گسترده تر را سامان خواهیم داد.