علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات طی تذکری به ماده 184 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در حال حاضر لایحه ارائه شده برنامه ششم از سوی دولت به مجلس فاقد کلیات و جزئیات است و این برنامه تنها یک سلسله احکام است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد جدید، دولت قصد دارد برنامه را به دست خودش تصویب کند که در طی آن یک سلسله احکام در قالب لایحه برنامه به مجلس ارائه کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همچنین در پیوست‌های برنامه‌های ارائه شده، یک سلسله پروژه‌ها تعریف شده است که مشخص نیست نقطه تماس‌شان با 31 ماده پیشنهادی لایحه به چه نحوی خواهد بود که به نظر می‌رسد همگی این موارد باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس در ادامه در تذکر دیگری با استناد به ماده 24، بند 11 آیین‌نامه داخلی مجلس که به حفظ شأن و اقتدار مجلس اشاره دارد گفت: بر اساس اصل 77 قانون اساسی کلیه قراردادها و عهدنامه‌ها باید به تصویب مجلس برسد. در حال حاضر قراردادهای نفتی و خرید هواپیما از شرکت ایرباس و بسیاری موارد دیگر با مجوز مجلس انجام نمی‌شود. بنابراین بنده خواهش می‌کنم هیأت رئیسه مجلس در این رابطه مقداری اطلاعات بیشتر اخذ کند تا نمایندگان از جزئیات این موضوعات باخبر شوند.

سلیمی تصریح کرد: معتقدم قراردادهای نفتی باید به تصویب مجلس برسد.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر سلیمی گفت: خیر. تشخیص شما را شورای نگهبان تأیید نمی‌کند و تنها مواردی که این مواردی که دولت‌ها با دولت‌های دیگر قرارداد می‌بندند باید به تصویب مجلس برسد چرا که قرارداد شرکت‌های داخلی با سایر شرکت‌های خارجی بر اساس تفسیر شورای نگهبان نباید در مجلس تصویب شود.