به گزارش پارس به نقل از فارس، مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی که عصر امروز با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود که ذکر برخی از آنها خالی از لطف نیست.

*از مدتها پیش اتوبوس های حامل شرکت کنندگان در مراسم به تهران و ورزشگاه آزادی تهران رسیده بودند و اغلب حاضران از صبح امروز و حتی بامداد در کنار ورزشگاه به انتظار ورود به آن ایستاده بودند.

*نکته ای که در این میان قابل توجه بود حضور کمرنگ برخی استان ها و تعداد زیاد شرکت کنندگان از استان های دیگر بود. به طور مثال استان ایلام بالاترین میزان شرکت کنندگان را در میان حاضران این جشن داشت.

*اغلب اغذیه ای که در بین حاضران در مراسم توزیع شد، شامل یک ساندویچ و یک آب میوه و بطری آب بود.

*برخی خانواده ها به صورت دسته جمعی در این مراسم شرکت کرده بودند و به همراه فرزندان خود در کنار چمن های ورزشگاه به گذران وقت تا شروع مراسم می پرداختند.

*حضور نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مراسم کاملا پررنگ و محسوس بود و تعدادی از نیروهای ستاد برگزاری مراسم نیز با کاورهای زردرنگ در این زمینه به نیروی انتظامی کمک می کردند.

*در بین سخنرانان مراسم نماینده سازمان گردشگری بین المللی نیز به سخنرانی پرداخت که با وجود اینکه زبان سخنرانی وی انگلیسی بود اما وی واژه سلام را به زبان فارسی ادا کرد که تمام ورزشگاه به صورت یکپارچه به سلام وی پاسخ دادند.

*علیرغم برخی اخبار در خصوص سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی دبیر جنبش عدم تعهد در این مراسم اما وی غایب اصلی این مراسم بود.

*رییس دفتر رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر کشور و رییس سازمان هلال احمر از جمله شرکت کنندگان این مراسم بودند.

*در بخشی از جشن، هلی کوپتر MI۱۷ هلال احمر به سمت چمن ورزشگاه حرکت کرد که به دلیل باد سنگین ملخ های آن و امکان به هم ریختن کامل دکور مراسم بار دیگر اوج گرفت.

*برگزاری این مراسم به طور مشترک بین وزارت کشور، سازمان هلال احمر و همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تقسیم شده بود.

*از مهمترین برنامه های این مراسم رقص های محلی و آیینی نقاط مختلف ایران بود که مهمترین بخش آن نیز رقص آذری با موسیقی محلی این منطقه بود.

*همچنین در بخش دیگری از مراسم سوارکاران با لباس بوشهری و با در دست داشتن پرچم ایران شروع به حرکت در کنار زمین ورزشگاه کردند.

*در پایان سخنرانی احمدی نژاد، سیدجواد هاشمی مجری تلویزیون از حاضران خواست تا به افتخار امام زمان (عج) یک دقیقه دست بزنند!

*پس از حضور احمدی نژاد در ورزشگاه آزادی، تعداد قابل توجهی از جمعیت حاضر در ورزشگاه به تدریج سکوها را ترک کردند.

*در هنگام پخش موسیقی محلی، برخی حاضران در مراسم اقدام به انجام حرکات موزون می کردند که بعضا با تذکر ماموران نیروی انتظامی مواجه می شدند.

*در پایان مراسم رئیس جمهور و برخی دیگر از حاضران در جایگاه ویژه به تکان دادن پرچم ایران مبادرت کردند.

*برخی از شرکت کنندگان در مراسم ضمن انتقاد از طولانی شدن برنامه به نبود خدمات لازم در مسیر عزیمت آنها از برخی شهرستان ها به تهران گلایه می کردند.

*احمدی نژاد در این مراسم با شعار برافراشته باد پرچم ملت ایران سخنرانی خود را به پایان رساند.

*عدم هماهنگی لازم در ورود خبرنگاران به داخل استادیوم و مراسم نیز سبب شد برخی از آنان با مشکلاتی در هنگام ورود به مراسم مواجه شوند.

*کمبود آب مشکل دیگری بود که به شدت حاضران در این مراسم را آزار می داد.

*بعد از پایان مراسم ترافیک اتوبوس هایی که از محل مراسم خارج می شدند، سبب ایجاد ازدحام وسیعی در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی شده بود.