به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در یک مراسم خصوصی، جسد خانم تاچر به درخواست او سوزانده شد تا در محل بازنشستگان ارتش نگهداری شود.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار، در مراسم کلیسای سنت پل ضمن تقدیر از اقدامات مارگارت تاچر گفت: او (مارگارت تاچر) نخستین نخست وزیر زن بود و در ۱۰۰ سال گذشته بیشترین دوران خدمت سیاسی را در کارنامه خود دارد. او در دوران زندگی خود به دستاوردهای فوق العاده ای دست یافت.

مراسم تشییع جنازه تاچر که هزینه آن ۱۰ میلیون پوند برآورد شده است، پس از مراسم تشییع جنازه وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا و قهرمان خانم تاچر که سال ۱۹۶۵ برگزار شد، بزرگ ترین مراسم تشییع جنازه ای است که برای یک سیاستمدار بریتانیایی برگزار می شود.

در این مراسم دو رهبر، ۱۷ وزیر خارجه و ۱۱ نخست وزیر حضور پیدا کردند.

ملکه بریتانیا و همسرش و همچنین تمامی اعضای کابینه بریتانیا نیز در جمع حاضران بودند.

در زمان حمل تابوت خانم تاچر که در پرچم بریتانیا پوشیده شده بود، علاوه بر هزاران تن از حامیان خانم تاچر که در خیابان های لندن حضور یافتند و به وی ادای احترام کردند، مخالفان او نیز به نشانه اعتراض، به تابوت وی پشت کردند.

در زمان برگزاری این مراسم، زنگ ساعت بیگ بِن به نشانه احترام نواخته نشد و هر دقیقه یک بار از بالای برج لندن شلیک هوایی صورت گرفت.