پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- موساد، سازمان سیا و دستگاه اطلاعاتی سعودی در طراحی جدید خود، افزایش همگرایى و همسویى گروه‌هاى ضدانقلاب‌ را در دستور کار قرار داده اند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با گذشت حدود چهاردهه از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران، چالش‌هاى امنیتى زیادى روبه‌روى آن قرار داشته است که یکى از مهم‌ترین آن‌ها، گروهک‌هاى ضدانقلاب و مسلح هستند که عقبه لجستیکى و حمایتى آن‌ها خارج از مرزهاى ایران قرار دارد. 

این گروه‌هاى ضدانقلاب تابه‌حال و با وقوع رخدادهاى گوناگون نتوانسته‌اند خدشه‌اى به اقتدار امنیتى جمهوری اسلامی ایران وارد نمایند لکن تغییر سیاست‌ها و راهبردهاى عوامل اصلى راهبردى این گروه‌ها که همان سرویس‌هاى جاسوسى بیگانه(در حال حاضر رژیم صهیونیستى و عربستان سعودى)هستند، نگرانى‌هایى را ایجاد نموده است. 

سیاست‌هایى که در بیرون از مرز، همگرایى و هم‌افزایى هوشمند و هدفمند را دنبال مى‌نماید ولى در داخل، اتحاد عناصر در فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را مانع رسیدن به اهداف خود مى‌بیند. تبعاً وحدت و همگرایى این گروه‌ها که هر کدام اهداف و سیاست‌هاى مختص و مختلفى را دنبال مى‌کنند، از طرف سرویس‌هاى اطلاعاتى خط دهى مى‌شود چراکه مشى و اهداف این گروه‌ها در بسیارى از موارد قابل جمع و همگرا شدن نبوده و در صورتى این اتفاق قابل انجام است که دستى پنهانى عامل جذب آن‌ها باشد. 

در ماه‌هاى اخیر جلسات مشترک و ارتباطات مابین گروه‌هاى ضدانقلاب ازجمله گروه‌هاى خلق عرب با هدایت ویژه سرویس عربستان، گروه‌هاى تروریستى منافقین با حمایت و راهبرى موساد و سیا و در موارد دیگر گروه‌هاى تکفیرى و حتى قومیتی با هدایت و حمایت مستقیم عربستان و ترکیه افزایش قابل تأملى پیدا کرده است.

جلسات ماه‌هاى اخیر نیز در راستاى همگرایى و هم‌افزایى توان تبلیغاتى و عملیاتى گروه‌هاى ضدانقلاب تشکیل شده است که پارس به بخش هایی از این تحرکات دست یافته است:

* حضور منافقین در عربستان از اسفند 94 تاکنون به همراه نیروهاى امنیتى اسرائیل و آمریکا که بیش از دو ماه در پایگاه دیار بکر ترکیه زیر نظر نیروهاى آمریکایى آموزش دیده‌اند و برگزارى جلسات متعدد با سرویس عربستان با هدف ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از طریق اقلیم کردستان عراق.

* برگزارى جلسات متعدد بین گروه‌هاى تروریستى منافقین و گروه‌هاى خلقى عربى در مقرهاى سازمان خبات براى برنامه‌ریزى جهت خدشه‌دار نمودن امنیت جمهوری اسلامی ایران

* افزایش محسوس و قابل تأمل ارتباط گروه‌هاى جنوب شرق با جریانات افراطى تکفیری، گروه‌هاى تروریستى منافقین و حتى گروهک‌هاى خلق عرب.    

* افزایش ارتباطات بین حزب حدکا و سرویس عربستان در راستاى جمع‌آوى اخبار و اطلاعات و ترغیب حزب جهت انجام مبارزات مسلحانه در خاک جمهوری اسلامی ایران    

* پشتیبانى‌هاى آمریکا از عملیات‌هاى خرابکارانه قومى و مرتبط نمودن عناصرى از گروه‌هاى تروریستى مستقر در منطقه بلوچستان و منافقین با عناصر قومى جهت هم‌افزایى اقدامات و فعالیت‌هاى آن‌ها.    

* تلاش عربستان جهت اتحاد دو جناح حزب دمکرات کردستان ایران و گروه‌هاى تروریستى انصار الفرقان و جیش النصر.    

* سلسله جلسات مابین گروه‌هاى تروریستى منافقین، خلق عرب و حضور سرویس‌هاى اطلاعاتى اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان که در اقلیم کردستان برگزار شده و محوریت آن عبارتست از: 

* * تقبل تمام هزینه‌هاى مالى توسط عربستان

* * استفاده از کارتون‌خواب‌ها و مجانین براى اقدامات خرابکارانه در شهرها و روستاها به‌صورت مقطعى جهت خدشه‌دار نمودن ثبات امنیتى ایران

* * هدایت و راهبرى مشترک توسط سرویس‌هاى اطلاعاتى جهت همسو نمودن اهداف گروه‌ها و نه فعالیت‌هاى آن‌ها، شناسایى خلأهاى آبى - خاکى مرزهاى جمهوری اسلامی ایران

* * تأمین نقشه‌ها و موقعیت‌هاى مکانى مرزبانى و دوربین‌هاى مداربسته توسط منافقین.

* * افزایش غیرطبیعى و تأمل‌برانگیز دوقطبى‌هاى قومى - اجتماعى ایجادشده در مناطق مختلف مانند شمال غرب (کرد و ترک)، جنوب غرب (عرب و عجم) و جنوب شرق (فارس و بلوچ) و تحریک عامدانه آن توسط رسانه‌هاى بیگانه نیز مى‌تواند از عوامل مهم براى انشقاق جامعه و بسترساز بحران‌هاى بعدى باشد. 

****

مادامى که گروه‌هاى ضدانقلاب به تنهایى و با اکتفا به ظرفیت‌هاى خود به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازند، بحول و قوه الهى، قطعاً نخواهند توانست اقتدار و هیمنه جمهوری اسلامی ایران را بشکنند لکن در صورتى‌که توان تبلیغاتى - انسانى و عملیاتى این گروه‌ها همسو و هم‌افزا شود، مى‌تواند بسترساز سناریوى سورى شدن ایران گردد. 

مضاف بر این، مواردى مانند شرایط بى‌ثبات کشورهاى همسایه، بازگشت افراد اعزامى به گروه‌هاى تکفیرى در عراق و سوریه به داخل کشور و در نهایت انتخابات پرالتهاب و سرنوشت‌ساز سال بعد مى‌تواند مزید بر علت شده و پروژه ناامن‌سازى ایران کلید زده شود. 

در همین راستا مى‌بایست مقابله‌اى جهت تکمیل نشدن این پازل به اجرا درآید.