به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کرمان دارای ظرفیت و منابع غنی و متنوع است که نیروی انسانی کارآمدی دارد و این موضوع را از نظر نژادپرستی نمی گویم.

وی افزود: کرمانی ها با حضور در عرصه های مختلف توانایی خود را به اثبات رساندند تا پایان برنامه چهارم همواره رشد اقتصادی کرمان بالاتر از معدل رشد در کل کشور بوده است و حتما باید از ظرفیت های این استان استفاده شود.

خبرنگاری در پرسشی مبنی بر اینکه چگونه از بداخلاقی های مجلس و دولت که سال گذشته شاهد آن بودیم در دولت آینده جلوگیری می کنید، پاسخ گرفت: بداخلاقی ها و خلاف عرف قانون عمل کردن چند سالی است که در کشور رواج یافته و نباید بگذاریم تا خدای ناکرده به هنجار و الگو تبدیل شود.

نایثب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید با اصلاح ادبیات و پیگیری مسائل از کانال های قانونی آرامش بخش باشد، زیرا حرمت انسان مسلمان از احترام کعبه بالاتر است و در قرآن هم آمده است به جای بحث و جدل جواب آدم نادان را با سلام پاسخ دهید به گفته بزرگان در درگیری یک عالم با آدم جاهل باید به عقل عالم شک کرد از جاهل توقعی نیست.

تطابق دو انتخابات موجب هم افزایی می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات آینده را سه قطبی با حضور طیف های اصولگرا، اصلاح طلب و جریان منصوب به دولت پیش بینی کرد و ابراز داشت: نخستین باری است که دو انتخابات همزمان در کشور برگزار می شود که برخی از شهروندان به رئیس جمهور و برخی روی انتخابات شوراها حساسیت دارند که این موضوع موجب ایجاد هم افزایی و حضور گسترده مردم می شود.

وی افزود: در سال گذشته مردم با وجود مشکلات اقتصادی و گلایه از مسئولان در صحنه های حساس مانند ۲۲ بهمن سال گذشته حضور باشکوه خود را به نمایش گذاشتند و این بار هم حماسه می آفرینند.

حامی اجرای دقیق قوانین در کشور باشیم

باهنر با بیان اینکه همه باید حامی اجرای دقیق قوانین در کشور باشیم، گفت: به دلیل اینکه عده ای حاضر به طی مسیر قانونی و حل مشکلات از این طریق نشدند، فتنه ۸۸ خلق شد و من همگان را به رعایت دقیق قانون توصیه می کنم که واقع پذیری در مقابل تنش ها است و ان شاالله سد بزرگی دربرابر خواب هایی باشد که عده ای برای این انتخابات دیده اند.

این نماینده مجلس ضمن برشمردن خصوصیات یک رئیس جمهور در قانون اساسی تصریح کرد: بعد از مقام معظم رهبری رئیس جمهور بالاترین مقام کشور است که وظایف متعددی دارد در دوره قبل فیلمی از حضور بیش از یک هزار کاندیدای ریاست جمهوری منتشر شد که صلاحیت نداشتند و این امر را شوخی گرفته بودند.

شعارهای دور از واقعیت طرفدار ندارند

وی افزود: شعارهای دور از واقع برخی از کاندیداها در سطح پذیرش نیستند و خریداری ندارند، رئیس جمهور باید شجاع باشد نه اینکه بی باک باشد، شجاعت به معنای قدرت همراه با تأمل است، اما فرد بی باک فقط شجاعت دارد که تعقل نمی کند در اصطلاح می گویند بی کله است و کشور نیاز به شجاعت دارد نه بی کله بودن.

به اوضاع کشور مسلط هستم

باهنر هدف خود از شرکت در انتخابات را احساس تکلیف عنوان کرد و ابراز داشت: برخی اوقات نیامدن تکلیف است، بنده با حضور ۲۵ ساله خود در مجلس و تعامل با یک هزار نماینده و بیش از ۲۰۰ وزیر احساس تکلیف می کنم که در تصمیم چهار برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی کشور و ۲۰ برنامه بودجه شریک موثر بودم از نزدیک در جریان قضایای مختلفی بودم و تسلط خوبی به اوضاع کشور دارم که فکر می کنم در کمتر فردی این ویژگی جمع شده باشد.

اختلاف با استکبار جزو ارزش های کشور ما است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اختلاف اصولی ما با استکبار و امریکا یک ارزش است که به خاطر همین ارزش ها انقلاب کردیم با برخی کشورها درگیر شدیم به سوی هشت سال جنگ تحمیلی رفتیم و شهید دادیم که محکم بر سر حفظ آنها ایستاده ایم.

وی افزود: برخی اختلافات قابل حل شدن نیستند و برای آنها هزینه می پردازیم که هر مسئولیتی هزینه ای دارد، یکی از مسئولیت های ما حفظ ارزش ها است که نباید به دست خود این هزینه ها را افزایش دهیم.

تحریم دارو و غذا در حقوق بشر نیست

باهنر تحریم ها را سکوی پرش دانست و اذعان داشت: می خواهند با این تحریم ها کشور را فلج کنند، اما ما آنها را به فرصتی برای رشد تبدیل می کنیم طبق حقوق بشر در زمان جنگ هم نباید دارو و غذای کشوری را تحریم کرد در حال حاضر تولید بیش از ۹۵ درصد دارو را در کشور داریم که می خواهند جلوی ورود پنج درصد را بگیرند.

سال گذشته نرخ تورم و بیکاری در کشور رکورد زد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل اساسی خانوارها را بیکاری و تورم دانست و عنوان کرد: در سال گذشته تورم در کشور رکورد زد و بعد از ۲۰ سال از مرز ۴۰ درصد گذشت در بعضی استان ها نرخ بیکاری به ۳۰ درصد رسید و معدل بالایی در کشور را رقم زد.

مبرم ترین نیاز قوه مجریه کار آمدن شدن است

این نماینده مجلس تصریح کرد: قوه مجریه باید از ظرفیت بالای نیروهای کشور به خوبی استفاده کند، عوامل تولید در کشور با مشکلات فراوانی مواجه است در اولویت مباحث اقتصادی پارامترهایی مانند سطح عمومی قیمت ها، ضریب جینی و رشد بیکاری مطرح است که با حمایت جدی، مدبرانه و عاقلانه از تولید قابل حل است.

وی افزود: پارامترهای اقتصادی کار خود را می کنند هر فرد نمی توان ادعا کند که در رفع ۱۰۰ درصد مشکلات کشور موفق است، اما می شود مشکلات اقتصادی را مانند بیکاری در مدت یکی دوساله و تورم را در بازه زمانی ۷-۸ ماهه حل کرد.

باهنر با بیان اینکه برخی کاندیداها الگوی ژاپن اسلامی یا چین اسلامی را مطرح می کنند، گفت: ایران توانمندی های بسیاری در فناوری های نو از لحاظ علمی و اقتدار بین المللی دارد و باید به دنبال ایران خودمان باشیم.