اگرچه رئیس دانشگاه تهران گفته است «آقای زنگنه در گذشته به عنوان عضو هیات علمی وابسته این دانشگاه فعالیت داشته و اکنون نیز تقاضا دارد به این دانشگاه منتقل شود»، ولی شنیده می‌شود که مراحل اداری جهت پیوستن بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، به جمع اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در حال انجام است و احتمالا بزودی این اتفاق رخ خواهد داد.

به نظر می‌رسد بیژن نامدار زنگنه که با درجه مربی (کارشناسی ارشد) در سال 1385 از دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی بازنشسته شده است، مجددا در تلاش است تا با مدرک کارشناسی ارشد عضو هیات علمی دانشگاه تهران شود. 

هنوز دقیقا مشخص نشده که زنگنه با چه هدفی قرار است به دانشگاه تهران برود و اینکه چرا برای فعالیت مجدد در این عرصه به دانشگاه خواجه نصیر برنگشته است؟

آمارها نشان می‌دهد تعداد زیادی از دانشجویان دکتری با رزومه علمی و تحقیقاتی مناسب وجود دارند که می‌توانند به جای وزیر نفت به جمع اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بپیوندند ولی آیا واقعا شرایطی که برای آقای زنگنه وجود دارد برای همه داوطلبان هیات علمی بزرگترین قطب فنی و مهندسی کشور وجود دارد؟ و اگر اینطور نیست پس دیگر چه امیدی برای ادامه تحصیلات عالیه برای آن دسته از جوانانی می‌ماند که دوست دارند استاد یکی از بهترین دانشگاه های کشور شوند؟

گفتنی است بیژن زنگنه در گذشته در دانشکده فنی دانشگاه تهران به عنوان استاد مدعو حضور داشته و تدریس کرده است، طبیعتا تجربیات وی برای دانشجویان مفید بوده اما حالا چه لزومی دارد که به عنوان عضو هیات علمی رسمی این دانشگاه آن‌هم بدون ارتقای تحصیلی فعالیت کند؟