سیدامیرالدین صدرنژاد عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی گفت: ماهیت آمریکا درباره برجام از روز نخست روشن بود و بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) رابطه ما با آمریکا مانند گرگ و میش بوده است.

وی افزود: البته آقایان تلاش کردند و شکی هم در تلاش‌شان نیست ولی باید در میان تمام مذاکرات بداخلاقی آمریکا را مورد توجه قرار می‌دادند.  به طوری که در حال حاضر این مسئله کاملا مشخص شده و ماهیت تزویر آمریکا برای همه شفاف‌سازی شده است.

صدرنژاد ادامه داد: ما باید بتوانیم از بدعهدی‌های آمریکا استفاده کرده و ملت ایران و ملت غرب را روشن کنیم که ماهیت چنین تشکیلات ابرنکبتی را بدانند ولی برای عکس‌العمل در برابر بدعهدی‌های آمریکا باید فکر شده عمل کنیم و با اتمام حجت کارها را انجام دهیم و حتی می‌توانیم تحقیقات را از سر بگیریم و مقدمات و آماده‌سازی اجرای کارها را انجام دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: ما مذاکره کردیم و به نحو شایسته تعهدات را انجام دادیم و طرف مقابل که تمام اطلاعات ما را دارد تعهدات را انجام نداده است و ما باید مردم دنیا را بیدار کنیم و با روشنگری کارهای خود را انجام دهیم.

صدرنژاد اظهار داشت: انجام تعهدات ما به نابودی برخی امکانات‌مان منجر شد ولی آنها تعهدات‌شان را در آن واحد انجام ندادند که این مسئله نقص گفتمان ما را نشان می‌دهد زیرا باید کاری می‌کردیم که آنها هم ضرب‌الاجل را رعایت کنند و حالا باید با اطلاع‌رسانی ماهیت این جرثومه را نشان دهیم.

وی در رابطه با اینکه اطلاعات ایران در اختیار آژانس انرژی اتمی قرار می‌گیرد، گفت: در ارائه اطلاعات نیز نباید ساده‌لوح باشیم زیرا اطلاعات آژانس دربست در اختیار آمریکاست و آژانس از آمریکا و صهیونیست دستور می‌گیرد بنابراین باید سیاست به خرج دهیم و اطلاعات را به صورت ریشه‌ای و صادقانه در اختیارشان قرار ندهیم، باید یک تیم قوی تشکیل دهیم تا اخباری که به آنها می‌دهیم به نوعی فیلتر شود تا نتوانند سوءاستفاده کنند.

صدرنژاد ادامه داد: آنها برای ارائه یک جمله با 50 مشاور مشورت می‌کنند ولی مشاوره در کشور ما مانند آنها صورت نمی‌گیرد.