«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران حوزه نظامی رسانه‌های اسرائیل درباره موضوع‌های مختلفی صحبت کرد.

 به نوشته وبگاه «عروتص شوا» نتانیاهو درباره ایران گفت: «قابلیت هسته‌ای ایران از بین نرفته است. اسرائیل مانع تجهیز ایران به سلاح اتمی می‌شود.»

نتانیاهو درباره توافق با ترکیه گفت: «توافق با ترکیه عاقلانه بود. این امر برای اسرائیل مهم است و ما امید داریم که در خدمت گفت‌و‌گوهای بیشتر و همکاری باشد. تمام پروسه با همکاری کامل انجام شد و همه جناح‌ها چون آمریکا، روسیه، یونان و قبرس در آن مشارکت داشتند.»

نخست وزیر اسرائیل درباره روابط با آمریکا نیز اظهارداشت: «روابط با آمریکا بر اساس اصول مشترک است و حمایت کامل از اسرائیل در بین افکار عمومی آمریکا وجود دارد و حمایت آن‌ها از ما در حال افزایش است درحالی‌که چنین حمایتی از فلسطینیان مشاهده نمی‌شود.»

وبگاه صهیونیستی «آلگماینر» نیز نوشت: آمریکا تنها کشوری است که هواپیماهایی با قابلیت حمل بمب‌های بتن شکن (MOP) دارد و اسرائیل هم نیاز به این بمب‌ها و هواپیماها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. اسرائیل می‌تواند بدین شکل ایران را از ساخت سلاح اتمی باز دارد. بنابراین اسرائیل نیازمند حمایت آمریکا و دیگران است زیرا یک سال بعد توافق هسته‌ای دیگر بزرگ به نظر نمی‌رسد.