داوود گودرزی در دوره خط امام(ره) استانی (طرح ولایت) با بیان اینکه انقلاب یک موجود در حال حرکت، زنده و پویا است، اظهار داشت: انقلاب یک حرکت تدریجی از بدی‌ها به سمت خوبی‌ها و یک موضوع همیشه در جریان است.

گودرزی ادامه داد: نباید به وضع موجود اکتفا کرد بلکه باید انقلاب را پیش برد، انقلاب را باید به حرکت درآورد تا سیر تکاملی آن انجام شود.

 

وی با اشاره به 5 مرحله‌ای بودن سیر تکاملی انقلاب و بیان اینکه اکنون در مرحله سوم آن متوقف شده‌ایم و برای حرکت و عبور از این مرحله باید فعالیت‌های انقلابی خود را افزایش دهیم، عنوان کرد: مراحل سیر تکامل یک انقلاب شامل مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام اسلامی، مرحله سوم دولت اسلامی، مرحله چهارم جامعه اسلامی و مرحله پنجم تمدن‌سازی اسلامی است که 4 مورد اول در داخل مرزها انجام می‌گیرد و مورد پنجم فرا مرزی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه از سال 57 تاکنون همچنان در حال تکامل سیر انقلاب اسلامی هستیم، عنوان کرد: انقلابی که پس از رخداد انقلاب منفعل شود و مراحل دیگر را انجام ندهد به نتیجه نخواهد نرسید.

گودرزی به انقلاب مردم مصر اشاره کرد و با بیان اینکه در مصر پس از انقلاب به فکر نظام‌سازی نبودند، گفت: انقلاب اسلامی 5 هدف دارد و به دنبال تحقق آزادی، استقلال، استکبارستیزی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی است.

* در نظام اسلامی شاکله اسلامی شکل گرفته اما محتوا اسلامی نشده است

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تفاوت در دولت اسلامی و نظام اسلامی را در شاکله اسلامی آن دانست و گفت: در نظام اسلامی شاکله اسلامی شکل گرفته اما محتوا اسلامی نشده که ما نیز در این مرحله به سر می‌بریم و باید به این امر توجه کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه 3 چالش همواره مانع سیر تکامل انقلاب و رسیدن به اهداف شده که اولین آن دشمن است، به آمریکا در محوریت دشمنی با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا از کودتای 28 مردادماه 32 دشمنی خود را با ایران آغاز کرد و روز به روز بر این دشمنی‌ افزوده است.

گودرزی با بیان اینکه آمریکا از هیچ‌گونه توطئه، دشمنی، خیانت و توهین علیه ایران دریغ نکرده است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری چند هفته یک بار در سخنرانی‌هایشان دشمنی آمریکا، جنایت‌ها و توطئه‌هایش را گوشزد می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: چالش دوم که مانع پیشرفت انقلابی بودن را گرفته وجود یک جریان غیر انقلابی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز وجود دارد و همچنان مانع پیشرفت است.

 

* جریان انقلابی و انقلاب را ناقص فهمیده‌ایم

وی سومین چالش که موجب مانع پیشرفت انقلاب می‌شود را کم‌کاری و غفلت از جریان انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه جریان انقلابی و انقلاب را ناقص فهمیده‌ایم و ناقص عمل و بیان کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر بازتعریف گفتمان انقلاب عنوان کرد: مجاهدت انقلابی باید در برنامه قرارگیرد چراکه وقت کم است و از سوی دیگر نیز باید جهاد روشنگری را آغاز کرد.