به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پژوهش های صورت گرفته در مرکز تحقیقات انگلیسی" گیتسون" ، نشانگر آن است که ماهانه صدها انگلیسی مسلمان می شوند.

برخی از دانش آموزان انگلیسی که به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده اند، اینگونه داستان مسلمان شدن خود را تعریف می کنند.

« الکساندرا» دختر « لارن بوث» خواهر همسر" تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلستان ماه رمضان گذشته مسلمان شد.

وی در این زمینه گفت: اسلام زندگی ام را به کلی تغییر داد و احترام و تواضع را وارد زندگی ام کرد.

الکساندرا در ادامه گفت: با پوشیدن حجاب احساس ارزش بیشتری می کنم.

این دختر انگلیسی در ادامه با تاکید بر این که « با اسلام عشق به خدا را آموختم و با گفتن شهادتین احساس آرامش و اعتماد بیشتری در خود دارم» اضافه کرد: بعد از پوشیدن حجاب معلمان و مدیران احترام خاصی برای من قائل هستند و تصمیم گرفتند یک نمازخانه در مدرسه به دانش آموزان مسلمان اختصاص دهند.

« جرج رندیف» ۱۴ ساله که اصالتاً سوئدی است نیز می گوید: " عشق به مناره های مسجد، باعث می شد همیشه منتظر شنیدن صدای اذان باشم. وقتی اذان به گوشم می رسد احساس غریبی به من دست می داد تا اینکه با برخی از دوستانم مشورت کردم و به کمک آنها توانستم اطلاعاتی درباره اسلام از طریق اینترنت به دست بیاورم. پس از این کار موضوع را با خانواده ام مطرح کردم و به آنها گفتم که می خواهم مسلمان شوم، که البته با اعتراض چندانی از سوی آنها روبه رو نشدم.

رندیف می گوید: وقتی مسلمان شدم و خانواده های مسلمان پایبند و مستحکم را دیدم که احترام و عشق و محبت در آنها موج می زد، تغییرات محسوسی در زندگی ام ایجاد شد و این سوال را از خود می پرسیدم که چرا رسانه های ما تا این حد درباره اسلام بد می گویند و تصویر نادرستی از آن ارائه می دهند؟ !

« شیلا رود» ۱۵ ساله هم از جنوب لندن درباره اسلام گفت: اسلام عشق حقیقی است. وی گفت از این که سال گذشته به دین اسلام مشرف شدم احساس سعادت می کنم.

وی بر این عقیده است که روزی اسلام تمام انگلستان را فرا خواهد گرفت.

کارشناسان در این راستا معتقدند کاهش تردد به کلیساها در انگلستان، قوانین طاقت فرسای یهودیت و مسیحیت و قواعد اخلاقی که در این کشور حاکم است کمبودها و خلاءهای روحی عمیقی برای انگلیسی ها به وجود آورده است که اسلام به راحتی می تواند آنها را جبران کند.