به گزارش پارس به نقل از مهر، مراسم تدفین مارگارت تاچر در حالی برگزار می شود که بر اساس اخبار قبلی مخالفان وی قصد دارند امروز دست به برگزاری تظاهرات بزنند.

در همین رابطه اسکاتلندیارد (پلیس انگلیس) با برگزاری این تظاهرات از سوی مخالفین موافقت کرده اما به آنها هشدار داده که با هر گونه اخلال در نظم مراسم برخورد می کند.

در مراسم امروز جنازه از پارلمان به اتومبیل حمل شد و همراه با اسکورت پلیس برای برگزاری مراسم کوتاه دعا به کلیسای سنت کلمنت دینز، واقع در نزدیک کلیسای جامع سنت پل انتقال یافت.

جنازه از این محل با یک ارابه توپ باقی مانده از زمان جنگ اول جهانی، و با همراهی اسکورت نظامی برای برگزاری مراسم رسمی مذهبی، به کلیسای جامع سنت پل انتقال می یابد.

در همین رابطه آسوشیتدپرس در خبری از حضور سه هزار و ۲۰۰ میهمان در مراسم تدفین تاچر خبر داد.

بر اساس این گزارش، برخی از چهره های سرشناس سابق جهان از جمله" میخائیل گورباچف" آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی، و خانواده" رونالد ریگان" رئیس جمهور اسبق آمریکا از حضور در مراسم امروز معذرت خواهی کرده اند.

" آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز برای شرکت دراین مراسم به لندن نرفته و" گیدو وستروله" وزیر خارجه ژرمن ها را به بریتانیا گسیل کرده است.

علاوه بر این میهمان های خارجی، شخص ملکه الیزابت و جمعی از نخست وزیرهای اسبق انگلیس در مراسم امروز شرکت دارند.

تاچر در زمان نخست وزیری خود به دلیل اتخاذ سیاست هایی علیه طبقه کارگر، وقوع حادثه ورزشگاه هیلزبورو، و حمایت وی از" پینوشه" دیکتاتور سابق شیلی و" صدام" دیکتاتور معدوم عراق، از سوی مخالفان به ساحره معروف شده بود.

در همین رابطه در یک هفته گذشته آهنگی به سرعت در فضای مجازی انگلیس با عنوان" دینگ دینگ ساحره مرد" منتشر شد.